szerző: Jonathan Green
eredeti megjelenés: 2017 (ACE Gamebooks sorozat)
terjedelem: 850 fejezetpont
műfaj: steampunk
Fülszöveg
Az Óz, a gonosz varázsló egy furcsa könyv. Tulajdonképpen egy kapu egy másik világba, Óz csodálatos földjére. Magán a könyvön kívül csupán két kockára (vagy egy pakli szabvány játékkártyára), egy ceruzára és egy radírra lesz szükséged. Ezekkel a kellékekkel, a könyvben leírt egyszerű szabályrendszert alkalmazva beléphetsz L. Frank Baum Óz, a nagy varázslója egyik főhősének szerepébe – egy új és veszélyes küldetés vár, amelyben rád hárul a feladat, hogy újra megmentsd a világot.
Dorothy, nyomában a Gonosz Nyugati Boszorkány szárnyas majmaival, oldalán pedig hű társaival - a Madárijesztővel, a Bádog Favágóval és az Oroszlánnal - útnak indul Smaragdvárosba. Képes vagy felfedni Óz, a gonosz varázsló titkát, miközben mindenfelől ellenségek vesznek körül? TE döntöd el, melyik utat választod, mely veszélyekkel szállsz szembe, és melyekkel küzdesz meg Óz különös lakói közül. Ám légy résen: akár sikerrel jársz küldetésedben, akár iszonyú véget érsz valahol a szivárvány mögött, az csakis a TE döntéseiden múlik majd.
Készen állsz visszatérni Óz földjére?
Háttértörténet
A nagy varázsló elhagyta Óz földjét – ám maga után hagyta Ózt, ezt a smaragdszemű fémkoponyát, amelyben hatalmas és rettenetes gépi intelligencia rejtőzik. Feladata Óz földjének megvédése a varázsló távollétében, amelyet a gépezet úgy vél a leghatékonyabban elintézhetőnek, ha zsarnoki uralom alá veti az országot és totális háborút hirdet a világ többi része (a mi világunk) ellen. Miután Dorothy rejtélyes módon visszakerül Óz földjére és ismét találkozik barátaival, fel kell venniük a harcot az ördögi gépezet ellen.
Szabályrendszer
Ebben a dieselpunk (a steampunk két világháború közötti technikán alapuló alműfaja) kalandban a három főjellemzőn kívül egyéb technomágikus képességek is rendelkezésünkre állnak, pl. Vadak ura, Félelmetes, Villámvető, Viharkeltő, A toll hatalmasabb. Képességeink kezdő értéke a választott karakterünktől függ.
Négy karakterből választhatunk: Dorothy, a viharkeltő, Madárijesztő, a komor kaszás, Bádog Favágó, a harci droid és Oroszlán, a vadállatok királya – mint látható, mindegyikük gépi vagy mágikus úton „fel van turbózva” különleges képességekkel. Rajtuk kívül a Kickstarteres támogatóknak két további karakter áll rendelkezésére: a Gonosz Nyugati Boszorkány és maga Óz, a nagy (kiber)varázsló. (Ezeknek a karaktereknek a karakterlapja letölthető a szerző honlapjáról.) Amint az a sorozat köteteiben megszokott, az egyes karaktereknek saját sztorielemei és küldetései vannak.
Játékmenet
A Sárga Úton kell eljutnunk Smaragdvárosba, majd ott szembeszállnunk a gonosz gépezettel. Útközben az eredeti könyvből megismert élőlényeken (pl. mumpicokon, kvarangyokon, szárnyas majmokon) kívül a legváltozatosabb dieselpunk teremtményekkel: smaragd hajtotta harci automatákkal, biomechanikus sárkányokkal vagy óramű-emberekkel találkozhatunk.