szerző: Dave Morris és Jamie Thomson
eredeti megjelenés: 2021-22
terjedelem: 832-1706 fejezetpont
műfaj: fantasy, mitológiai
A VulcanVerse egy MMORPG, azaz egy sokszereplős online szerepjáték, amelyet a Dave Morris-Jamie Thomson-Ian Livingstone nevével fémjelzett cég fejleszt. Az online játékról most nem szeretnék beszélni, annál inkább a VulcanVerse világát népszerűsítendő játékkönyv-sorozatról, amelyet a Morris-Thomson páros ír. Ezek szabad bejárású (open world) könyvek, azaz a játékosnak nincs megkötve a keze, hogy hová megy és mely küldetéseket vállal. Ennyiben teljesen a Fabled Lands hagyományait folytatják.
Mivel közben a Fabled Lands is számítógépre költözött, talán kimondható, hogy Morrisék - Livingstone-hoz hasonlóan - a számítógépes játékokban látják a jövőt, legalábbis üzletileg. Mindez rossz hír lehet azoknak, akik várják a Fabled Lands befejező köteteit, hiszen jelenleg úgy tűnik, a szerzőpáros nem kívánja befejezni az eredeti sorozatot. Így már nem fogjuk megismerni a görög mitológiára hajazó Atticala kontinenst vagy az indiai kultúrájú Chrysopraist, az alvilágról nem is beszélve...
Ami a VulcanVerse-t illeti, a világa teljes mértékben az egyiptomi-görög-római mitológiára épül. Legendája szerint a régi istenek a modern korban feledésbe merültek, hiszen előbb új vallások, majd a technológia vette át a helyüket. Vulcan isten azonban egyedüliként nem nyugodott bele a feledésbe, így egy online világot teremtett a halandóknak. A világ négy részre van osztva, középen Vulcanvárossal. A könyvek mindegyike egy-egy régióban játszódik. Az 5. könyv (Workshop of the Gods) megjelenését idénre tervezik.
A VulcanVerse mindenesetre annyiban jobb a Fabled Lands-nál, hogy legalább az összes könyv (az utolsót kivéve) megjelent, azaz itt nincsenek lezáratlan hivatkozások. Ugyanakkor a könyveket több kritika érte (Morris a blogjában írta is, hogy a VulcanVerse-játékkönyvek nem fogytak túl jól), pl. amiatt, hogy a világa nem túl eredeti vagy amiatt, hogy nehéz megtalálni benne a nagyobb küldetéseket.
Szabályrendszer
Karakterünknek négy főjellemzője van: Vonzerő, Kecsesség, Leleményesség és Erő. Ezek értéke kezdéskor -1 és +2 között van, a lehetséges maximum a +5. Mindegyik főjellemzőt különféle tárgyakkal növelhetjük, akár +5 fölé is. Pl. egy babérkoszorú +1-et ad a Vonzerőre, egy szárnyas saru +2-t a Kecsességre, egy abakusz +2-t a Leleményességre vagy egy keményfából készült husáng +1-et az Erőre.
Amikor próbára kell tennünk egy főjellemzőnket, akkor dobunk két kockával, az összeghez hozzáadjuk a főjellemzőnk értékét, és ennek kell nagyobbnak vagy egyenlőnek lennie a feladat nehézségénél. A dupla 6-os mindig siker, a dupla 1-es mindig kudarc. Harc közben megsérülhetünk: ha sebesültek vagyunk, minden próbánkra -1 jár.
Kalandozásaink során szerezhetünk pénzt (itt pyrnek hívják), Dicsőség pontokat, kódszavakat, rangokat és címeket, isteni áldásokat (ezekkel újradobhatunk dobásokat) és társakat is.
Érdekes megoldás, hogy amennyiben új karakterrel indulunk (azaz nem más könyvből érkezünk, hiszen utóbbi esetben tudjuk, hogy melyik fejezetponton kell kezdenünk az olvasást), az 1-es ponttól röviden végigjátszhatjuk a karakter előtörténetét. Választásainktól függően fogjuk megkapni a főjellemzőink induláskori értékét.
The Houses of the Dead
Az első könyv azonnal Hádész alvilágába vezet minket. Hideg szél söpörte síkságok, miazmás mocsarak, tüzes vulkánok és szellemjárta sírkamrák fogadnak minket. Az alvilág folyói, a Styx és az Acheron partján fekszik a Nekropolisz, közepén a Holtak Palotájával, Hádész egykori székhelyével, amely most üresen kongva várja a bátor kalandorokat.
The Hammer of the Sun
A második részben Notus sivatagába, egyiptomias díszletek közé kerülünk. A végtelen homokdűnék között csupán a Nagy Folyó partjain volt élet, ám ez régesrég kiszáradt. A deltavidéken terpeszkedik a mostanra hanyatló Iskandria városa, tőle északra pedig a három Piramis. Csontvázak, múmiák, skorpiók leselkednek az ősi sírkamrák kincseit kutató kalandorokra. Notus földjén egy még nagyobb küldetés vár ránk: meg tudjuk-e tölteni ismét vízzel a folyó medrét, új aranykort hozva Iskandria városára?
The Wild Woods
A harmadik könyv Arcadia ligeteibe vezet, az istenek kertjébe, ahol egykor szatírok, kentaurok és nimfák laktak. Most, hogy az istenek alszanak, a kerteket benőtte a gaz, az erdőkben göcsörtös fák burjánzanak, a szobrok ledőltek. Egy halandóra vár a feladat, hogy ismét élettel töltse meg ezt a hajdan oly virágzó vadont.
The Pillars of the Sky
A negyedik rész színhelye Boreas, az északi szél hegyvidéke. A hóborította csúcsokon griffek élnek, a sziklák alatt labirintusok és barlangok húzódnak, mélyükön minotauruszokkal, küklopszokkal és egyéb lényekkel. A hegyek között halizonok, az amazonok távoli rokonai laknak, a fennsíkokon mammutokkal és kardfogú tigrisekkel kell megküzdenünk.