szerző: Jonathan Green
eredeti megjelenés: 2015 (ACE Gamebooks sorozat)
terjedelem: 520 fejezetpont
műfaj: dark fantasy
Fülszöveg
Néhány évvel az Alice Csodaországban és az Alice Tükörországban eseményei után Alice ismét Csodaországban találja magát, ahol az a feladat vár rá, hogy megmentse a játékkártyák és beszélő állatok földjét az egyre tébolyultabb Szív Királynőtől. Ám ebben a változékony álomvilágban semmi sem az, aminek látszik, és Alice-nek hamarosan harcolnia kell, hogy megmeneküljön a birodalmat sebesen hatalmába kerítő rémálom markából.
Gondolkodtál már azon, mi történt volna, ha Alice nem iszik az „Igyál meg” feliratú üvegből, vagy ha sosem csatlakozik a Kalaposhoz, Április Bolondjához és a Mormotához egy teára? Most választ kaphatsz e kérdésekre. Az Alice Rémálomországban-ban TE döntöd el, melyik úton haladjon Alice, mely veszélyekkel szálljon szembe, és melyekkel küzdjön meg Csodaország különös lakói közül. Ám légy résen: akár sikerrel jár Alice küldetésében, akár iszonyú véget ér a minden elborító rémálomban, az csakis a TE döntéseiden múlik majd.
Készen állsz, hogy ismét alászállj a Nyuszi üregébe?
Háttértörténet
Egy szép nyári napon Alice a folyóparton ismét összetalálkozik a Nyuszival. Ezúttal azonban a Nyuszi nem siet a dolgára, hanem arra kéri Alice-t, hogy mentse meg Csodaországot az őrült Szív Királynőtől és óramű szolgáitól. Magyarázat helyett megmutatja, hogy ővele mit tettek: a belső szervei helyén most egy óra ketyeg. Alice, bár fogalma sincs, miként is ölhetne meg ő bárkit, követi a Nyuszit…
Szabályrendszer
A szokásos három főjellemzőn kívül itt a Logika és az Őrület értékeinket kell még számon tartanunk. (Utóbbi 0-ról indul és nyilván annál jobb, minél alacsonyabb.) A Kitartás kezdő értéke 20, a Mozgékonyságé, a Harcé és Logikáé 6-6, de ezután még szétoszthatunk 10 pontot e négy főjellemző között (max. +5 egy főjellemzőre).
Alice-nek ezen kívül van még két különleges képessége. Az Egyre murisabb! képességgel megváltoztathatja a körülötte lévő (rém)álomvilág természetét, és ezzel alkalmasint megmenekülhet szorult helyzetéből… vagy még nagyobb kalamajkába keveredhet. A toll hatalmasabb képesség használatával szintén az események menetén alakíthat és elkerülheti a nemkívánatos csatákat. Mindkét képességet 3-3 alkalommal használhatjuk a kaland során.
Játékmenet
Viszonylag egyszerű felépítésű kalandról van szó, amely ugyanakkor - Green korábbi könyveihez hasonlóan - tele van könnyebb-nehezebb rejtvényekkel. Utunk során az Alice regények ismert szereplőivel futhatunk össze, persze igencsak eltorzítva. Őrült, félig gép-félig élőlény teremtményekben, vérben és fejtörőkben gazdag kalandban lesz részünk.
A könyv sajátossága, hogy nem egyes szám 2., hanem 3. személyben íródott („Ha azt szeretnéd, hogy Alice ezt csinálja…”).