Játékkönyvek a nagyvilágból

Élet a Fighting Fantasyn túl

Windhammer

szerző: Wayne F. Densley
eredeti megjelenés: 2016
terjedelem: 600 fejezetpont
műfaj: fantasy

windhammer.png

Fülszöveg

Itt kezdődnek Halokim Vesh kalandjai, a tolvajé, akit kivégzésre jelöltek ugyan, ám kap egy utolsó esélyt az életre. Kalborea határvidékétől Stoneholme sötét csarnokaiig vezet kutatása a Tellandráért, a kőfából álló oszlopért, amely egy szolgaságba vetett nép egyetlen reménye. Útja során a vad határvidék veszélyei fenyegetik, a végén pedig a legnagyobb ellenfél, Szélpöröly, a sárkány várja.

Ez egy 600 fejezetpontos kaland, ahol a te döntéseid határozzák meg, hogy sikerrel jársz-e vagy pedig elbuksz a küldetésedben. Ebben a világban te vagy a hős, és a kudarc nem opció.


A könyvről

Bár most csupán ezt az egy könyvet - a leghosszabbat - mutatjuk be Wayne Densley kiterjedt munkásságából, aki ellátogat a Chronicles of Arborell oldalára (ahonnan ez a könyv és a többi is letölthető), azonnal láthatja, hogy itt bizony komolyabb vállalkozásról van szó. A szerző több éves munkával aprólékosan kidolgozta Arborell világát, népekkel, nyelvekkel, mitológiával együtt. Az oldalról több mint 40 mű tölthető le, ezek között vannak játékkönyvek, novellák, térképek, háttéranyagok és így tovább. Noha úgy tűnik, 2016 óta a munka félbeszakadt, így is sok-sok órányi olvasnivaló gyűlt össze. Ami a játékkönyveket illeti, ezekből kettő készült el: a Windhammer mellett egy rövid, 120 fejezetpontos kaland Shards of Moonlight címmel - mindkét játékkönyv egy-egy félbemaradt sorozat nyitódarabja lett volna. Ezeken kívül több ún. mikro-játékkönyv is található, amelyek egy-két oldalas kalandok.

A Windhammer végén található függelékből és a többi írásból jobban megismerhetjük a háttérvilágot. Elöljáróban meg kell jegyeznem, hogy bár a művekből süt az, hogy ez az író szerelemgyereke, sajnos maga a világ nem túlságosan különbözik a sablonfantasyktől, noha azoknál jóval részletesebben kidolgozott. Arborell kontinensén két faj osztozik egymással: az emberek és az oera'dimek, utóbbiakat az emberek csak Hordának nevezik. Az emberek Négy Nemzetre oszlanak: a kalboreaiak birodalomépítő nép, a dwarvendimek hegyekben lakó bányászok, a faeyenek kereskedők és művészlelkek, a nomdruse-ok pedig elzárkóznak a másik népektől. Az embernépek állandó harcban állnak a Hordával, amelyet szintén különböző népek alkotnak: a morgok (goblinok), hreshek (orkok), jotunok és mutanok. A Hordát az ősi trell nép teremtette szolgának, és a Hatalom Szavával uralkodtak felettük, amíg a jotunok meg nem törték a hatalmukat és többi volt rabszolgával együtt fellázadva el nem törölték volt uraikat a föld felszínéről. Mágia természetesen van, FöldMágiának nevezik, és az ősi erőkkel van kapcsolatban.

A könyvben nincsenek egész oldalas illusztrációk, csak a szerző kisebb rajzai. Érdekesség, hogy néhány fejezetpontnál egy fa ábrája mellett érthetetlen szavakat látunk - ezek a szerző által kitalált haer'al nyelven írt tanácsok (a nyelv szótárát szintén letölthetjük First Book of Haer'al néven). A mű igen hosszú, ennek oka a szerző kényelmes, részletesen leíró stílusa. Ez élvezetes olvasmánnyá teszi a könyvet, ugyanakkor viszont lassítja az akciót.


Szabályrendszer

Karakterünknek öt főjellemzője van: Erő, Ügyesség, Kitartás, Szerencse és Intuíció. Ezek között 50 pontot oszthatunk szét, ügyelve rá, hogy a megadott intervallumokon belül maradjunk. (Erőnk 5 és 11 között lehet, Kitartásunk 15 és 35 között, a többi 1 és 5 között.) Harcértékünk az Erőnk és az Ügyességünk összege, ehhez adódhatnak hozzá különféle bónuszok.

Választhatunk kettőt a megadott hat szakértelem közül is: Túlélés, Vadászat, Fegyvermester, Tudás, Szélhámosság és Lopakodás. Ezek bónuszokat adnak a főjellemzőinkre. Vannak továbbá ún. tehetségeink is, ezek közül kettőt választhatunk: Erős hát, Hősies magabiztosság, Háttal a falnak, Szörnyvadász, Hordavész, Sorsszerű ugrás, Egy hajszálon múlt, Leendő shadar, Kardfókusz, Gondviselés áldása. Ezekkel jól személyre szabhatjuk a karakterünket.

Van ezenfelül egy shimmerának nevezett képességünk, ezt egy kockadobásnyi (1-6) alkalommal használhatjuk a kaland során. A shimmera a dwarvendimek képessége, egyfajta illúzió, amelyet a Horda lényeivel vívott harcban vethetünk be, ha előtte sikeres intuíció-próbát dobtunk. Szédülést okozhatunk vele ellenfelünknek, így könnyen legyőzhetővé válik.

Harc esetén magunknak is és az ellenfélnek is dobunk két kockával, hozzáadva az illető harcértékét. Akinek az összege nagyobb, megsebezte a másikat. Ha a különbség legalább 4, akkor 4 Kitartás-pont vonandó le, egyébként csak 1. Bizonyos szakértelmek és tehetségek megléte esetén a dupla 5-ös és dupla 6-os dobással azonnal megölhetjük a megfelelő ellenfelet. Ha ennél részletesebb harcrendszerre vágyunk, letölthetjük a Windhammer Enhanced Combat System nevű fájlt.

Kalandunk elején kapunk 35 pontot, amelyekből tárgyakat vehetünk. Ezeken felül még 8 tárgyunk lehet, ha ezt túllépjük, -1-et kapunk az Ügyességünkre.


Háttértörténet

Halokim Vesht alakítjuk, egy dwarvendim tolvajt, aki a népét korábban meghódító kalboreaiak fogságába esett Maenumban, ebben az északi határerődben, amelyet éppen a Horda ostromol. (Amint az a függelékből kiderül, Vesh jóval több egyszerű tolvajnál: különös hatalmak kísérik az életét.) A kalboreaiak visszautasíthatatlan ajánlatot tesznek neki: a kivégzés helyett egy küldetést ajánlanak. El kell mennie délre és megkeresni népe ősi városát, Stoneholme-ot, ahol az utolsó Kőkirály a legmélyebb csarnokba rejtette el kincseit - sajnos egy sárkánytojással együtt. A sárkány kikelt és az aranytól óriásira nőtt, majd elpusztította a királyt és népét. A kincsek között azonban ott van a Tellandra, ez a kőfa-oszlop, amely a FöldMágia fókusza és jelenleg szét van törve. A kalboreaiak attól félnek, hogy ha a Tellandra ereje elfogy, Maenum nem tud többé kitartani. Adnak tehát egy nagyszerű paripát és egy kiváló kardot, és útnak indítanak minket, a nyakunk körül egy nyakörvvel, amely a hűségünket biztosítja. 


Játékmenet

Maenumból különböző utakon juthatunk el délnyugatra, a Krodestaag-hegységben rejtőző Stoneholme-hoz. A választott utunktól függően lakott településeken vagy pedig vadonon vezet át az utunk. Mint kiderült, Stoneholme-ban a Horda szörnyei rendezkedtek be, így igen óvatosan kell mozognunk a sötét csarnokokban. Út közben persze információkat kell gyűjtenünk arról, hogyan állíthatnánk helyre a Tellandrát - ugyanis kiderül, hogy ez népünk számára még fontosabb lenne, mint a kalboreaiaknak, hiszen a szabadságot jelentené számukra. Ezenfelül mágikus tárgyakat is kell szereznünk, hiszen végül le kell győznünk Szélpörölyt, a sárkányt is. A végén pedig a megérdemelt pihenés helyett egy újabb küldetés vár ránk...

 

kalb.png

Játékkönyvek a nagyvilágból

Leírások főleg angol nyelven megjelenő játékkönyvekről, sorozatokról.

Címkék

1980-as (36) 1990-es (14) 2010-es (36) 2020-as (25) Aaron Emmel (1) ACE Gamebooks (7) Adam Carter (3) Andrew Chapman (1) A Ghostly Time Travelling Game Book (3) A Road Less Traveled (4) Ben Dever (1) Blood Sword (6) C. Aaron Kreader (1) Car Wars (1) Creede & Sharleen Lambard (1) Cretan Chronicles (4) D. L. Lewis (3) dark fantasy (9) Dave Morris (21) David Honigmann (4) David Konkol (1) David Lowrie (5) David Sharrock (2) David Tant (5) David Velasco (1) David Walters (3) Demons Bane (3) DestinyQuest (5) Destinys Role (4) Eternal Champions (3) Fabled Lands (8) Falcon (7) fantasy (79) Fatemaster (1) Flint Dille (1) Gary Gygax (1) Golden Dragon (1) Graham Plowman (1) Herman S. Skull (3) hétköznapi (1) horror (7) J. H. Brennan (1) James A. Hirons (1) Jamie Thomson (28) Jeffrey Dean (4) Joe Dever (5) Joe Ward (1) John Butterfield (4) Jonathan Green (7) Jon Sutherland (1) Joseph Daniels (4) K. J. Shadmand (1) Literally Immersive Gamebooks (1) Lone Wolf (6) Mark Lain (4) Mark Smith (15) Martin Charbonneau (1) Martin Noutch (4) Michael J. Ward (5) Midnight Legion (1) mitológia (5) Oliver Johnson (7) paródia (5) Paul Gresty (2) Paul Vernon (1) Philip Parker (4) politikai (2) Portsrood Protectors (2) Real Life Gamebooks (1) Sagard the Barbarian (1) Sagas of the Demonspawn (1) Samuel Isaacson (7) sci-fi (26) Scott Haring (1) Shadow Thief (4) Simon Farrell (1) Simon Wiese (1) sorozat (28) steampunk (6) Steam Highwayman (4) Steve Jackson (1) Swen Harder (1) The Cluster of Echoes (5) The Entram Epic (4) The Legends of Skyfall (5) thriller (6) Tolkien Quest / Middle-Earth Quest (1) történelmi (1) Two-Fisted Fantasy (3) Victoria Hancox (5) Vincent Lazzari (1) Virtual Reality / Critical IF (5) VulcanVerse (1) W. G. Armintrout (1) Wayne F. Densley (1) Way of the Tiger (9) Woven Paths (2) Yve Newnham (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása