Ez a klasszikus, '80-as évekbeli sci-fi sorozat (teljes egészében letölthető innen) a rendkívül termékeny Mark Smith - Jamie Thomson írópáros alkotása. (Egyszer össze kellene számolnom, hogy 1985 után évente hány könyvet írtak... ráadásul az ő esetükben nem csak a mennyiség, hanem a minőség is bámulatos!)
Egy Sólyom nevű idő-ügynököt alakítunk a sorozatban, aki a távoli jövőben, 3033-ban igyekszik megóvni a világegyetem ismert történelmét az illetéktelen beavatkozásoktól. A 3033-as év világa természetesen igencsak futurisztikus. A Föld nagy részét hatalmas városok borítják, az emberek 250 évig élnek és nagy részüknek nem kell dolgoznia, hála a robotoknak. Az egységes világkormány négy minisztériumra oszlik, amelyek az élelmiszer-ellátásért, az egészségért, a szórakozásért és a rendfenntartásért felelősek. Illetve újonnan alakult egy ötödik minisztérium, a TIME, amely az időlyukakért felel. Az időutazás ugyanis a 4. dimenzióban ("nulla-tér") történik, amely összeköti az időt és a teret. Az idővonalakon azonban bizonyos helyeken rések nyílnak, amelyeken keresztül vissza lehet térni régebbi időpontokba. A TIME feladata, hogy érvényre juttassa az Időutazás Első Törvényét, azaz megakadályozza a történelem menetének megváltoztatását.
Az időügynökség egyik legjobb alkalmazottjaként számos high-tech eszközt kapunk, ezeket a könyv részletes illusztrációkon be is mutatja. Legfontosabb persze maga az időgépünk, a Sólyomszárny, amely fel van szerelve egy mindentudó számítógéppel (CAIN), valamint egy molekuláris konverterrel, amellyel bármilyen tárgyat elő tudunk állítani - ez fogja legyártani a régi korokban viselt ruháinkat. A Sólyomszárny egy Variac-meghajtóval van felszerelve, amely a nulla-térbe viszi át a hajónkat. A rejtőzködést szolgálja egy hologram-generátor (ezzel pl. dombnak álcázhatjuk a hajót), ennek felismerésére pedig egy holo-detektor szolgál. Rövid távú gyors közlekedésünket szolgálja a hajóba épített, ionmeghajtóval felszerelt kis repülőgép. Egy, a pszichikus képességeinket felerősítő sisak, egy teljes testet fedő védőruházat, valamint egy sugárpisztoly egészíti ki a kelléktárunkat.
A sorozat kötetei helyenként kissé lineáris, ám rendkívül szórakoztató sci-fi kalandok. Azon túl, hogy sok történelmi helyszínt meglátogathatunk (nyilván itt azért érződik a nyugati szemléletmód), a szerzők számtalan izgalmas csillagközi fajt és helyszínt találtak ki, érdekes karakterekkel.
Szabályrendszer
Tulajdonságaink gyakorlatilag nincsenek, csak módosítóink. Amennyiben harcra kerül a sor, két kockával dobunk, hozzáadjuk a Támadás Módosítónkat, és az eredménynek megfelelő fejezetre lapozunk - a csaták tehát általában egyetlen kockadobással eldőlnek. Ugyanilyen módon dobhatunk Kitérésre, valamint pszichikus képességeink használatára. Ez utóbbiak az Elmecsapás és az Akarat uralása. Összesen tehát négy módosítónk van, ezek kezdetben 0 értékűek.
20 pontnyi Kitartással rendelkezünk, ezt sérülés esetén az időgépünkben lévő automatizált doktorral növelhetjük. Van még egy Pszichikus Tudat képességünk, ez mindig aktív, és a szöveg közli, ha valamire felfigyelünk általa.
Érdekes megoldás, hogy bizonyos fejezetpontoknál egy betűt kapunk jutalmul, ez jelképezi a pontszámunkat. Kalandunk során le kell írnunk, milyen betűket kaptunk. A betűket aztán mindig a következő könyvben megadott átszámítás alapján válthatjuk pontokra. (Bár a szöveg ezt azzal magyarázza, hogy ha az adott könyvben lenne az átszámítás, akkor idő előtt megtudnánk, mely cselekedeteink adnak sok pontot, azért eléggé kilóg a lóláb, hogy ez csupán egy ügyes marketingfogás.)
Könyvek