szerző: Mark Smith és Jamie Thomson
eredeti megjelenés: 1986
terjedelem: 420 fejezetpont
műfaj: sci-fi
Kitartani a végsőkig
A feladat, amelyre kijelöltek, valószínűleg a legnehezebb az összes eddigi és ezutáni küldetésed közül. Célod, hogy semlegesítsd a gonosz Yelov jelentette fenyegetést. Parancsod brutálisan egyszerű: vagy élve fogd el, vagy pedig pusztítsd el őt!
Yelovot kozmikus harcosok félelmetes serege támogatja, és e rettenthetetlen erővel szemben saját kicsiny csapatod szinte reménytelen hátrányban van. Miközben űrhajóddal átszökkensz a téren és az időn, veszedelmesen közel kerülsz Yelov szülőbolygója, a Szíriusz haldokló napjához, és csupán töredékmásodperceid lesznek, hogy meghozd azokat a fontos döntéseket, amelyektől rengeteg ártatlan élet sorsa függ.
Háttértörténet
Küldetésünk ezúttal egyszerű: kapjuk el végre Yelovot. Ellenségünk sajnos nem egyedül van: kapcsolatot létesített a Cybernet nevű bolygóközi terrorszervezettel, és beszervezett három különleges képességű ügynököt. Ha a Cybernet megismeri az időutazás titkát, az egész Szövetséget megsemmisítheti. Szerencsére új társunk is akad, hiszen az akadémiáról most került ki három frissen végzett újonc.
Játékmenet
A könyv érdekessége, hogy itt már nem egyszerű ügynökök vagyunk, hanem részlegvezetők, és így nekünk kell a különböző ügyekre beosztani az ügynököket. Először is tájékozódnunk kell új ellenségeinkről, akik a következők:
- a Thaccoid: a Thaccos bolygó egyetlen ismert lakója, egy könyörtelen, ravasz pókszerű ragadozó,
- Sötét Csillag: egy sólyomfejű phókiszi kalóz, komoly pszionikus képességekkel (pl. pusztán gondolattal képes teleportálni), aki esküdt ellensége a Szövetségnek,
- a Szimbionita: egy Coin Helm nevű földi férfi, egykori kiváló katona, aki azonban a Hel bolygón összeszedett egy idegen létformát, amely a hátára tapadt és átvette az elméje felett az irányítást. A parazita a mentális szenvedésből táplálkozik, és arra kényszeríti Helmet, hogy az "ego-korbács" nevű pszionikus képességgel kínozza áldozatait.
E szimpatikus társaság után megismerkedhetünk a három kiváló képességű újonccal is, akik közül rövid interjúztatás után egyet kell kiválasztanunk a TIME új ügynökének:
- Sárgapenge: egy rigeli harcos, a Rigel arénáinak bajnoka, kevés diplomáciai érzékkel,
- Sosquilla: az Ardann bolygó szülötte, egy félénk, apró termetű lény, aki azonban képes mások érzelmeit megváltoztatni, és hihetetlen intelligenciájával bármit meg tud tanulni,
- a Fejvadász: egy földi férfi, arrogáns és kevéssé megbízható, ám kiváló harci és túlélési képességekkel, akire már a Cybernet is vérdíjat tűzött ki.
Első feladatunk három idő-anomália kivizsgálása lesz - nyilván csak az egyiket tehetjük meg személyesen. Az első a trójai háború időszakába vezet, a második egy polibdénum-raktárhoz, a harmadik pedig egy magányos űrhajóhoz. A háromból ráadásul kettő csupán a Cybernet elterelő hadművelete.
Hazatérve sem vagyunk biztonságban, mert merénylők támadnak ránk. Ezután a Szíriuszon folytatnánk a Yelov utáni hajszát, ám itt árulás áldozatai leszünk. Az egyik női ügynökünk ugyanis szerelmes Yelovba, így hamarosan egy versenyűrhajó fülkéjében találjuk magunkat beszíjazva - az áruló ugyanis "benevezett" minket a Szíriusz napja körül zajló versenybe. Ennek során a versenyzőknek a nap körüli pályán haladva kell elsőként célba érniük. Ám ha túl közel mennek, a napkitörés elpusztítja őket, ha túl távol, akkor elfogy az üzemanyaguk és kisodródnak a világűrbe. Szép kilátások várnak tehát ránk...
Amennyiben ezt is túléltük, akkor irány a Cybernet otthona, a Barbarossa bolygó. Ezen a bolygón nincs törvény, viszont a világűr minden söpredéke és bűnözője megtalálható. Ki kell választanunk, melyik új ügynökünket visszük magunkkal. Megtaláljuk Yelovot, ám sajnos elmenekül... egészen a földi vadnyugatra. A végső leszámolásra Tombstone városában kerül sor, egy igazi vadnyugati lövöldözés keretében. Ha hidegre tettük Yelovot, a TIME urai megjutalmaznak minket - bár lassan már nincs olyan kitüntetés, amelyet még nem kaptunk volna meg.