Játékkönyvek a nagyvilágból

Élet a Fighting Fantasyn túl

Mechanon (Falcon 2.)

szerző: Mark Smith és Jamie Thomson
eredeti megjelenés: 1985
terjedelem: 420 fejezetpont
műfaj: sci-fi

falcon2.jpg

Fülszöveg

A végső fegyver

A Föld sorsa a te kezedben van! Sólyom különleges ügynökként az imént tájékoztattak azokról a riasztó idővonal-változásokról, amelyek Mechanon rég halott világáról erednek. Valaha ez egy óriási gyárbolygó volt, ahol robotharcosok hadai félelmetes űrfegyver-arzenált készítettek... mígnem egy rettenetes nukleáris katasztrófa kő- és fémhalommá nem rombolta. Most azonban egy renegát Időúr a hatalmát felhasználva eltörölni igyekszik ezt a múltbeli katasztrófát, hogy ezáltal Mechanont ismét az univerzumban valaha létezett leghalálosabb fegyverzetté változtassa! Fogytán az idő - és csak a te történelemformáló leleményességed mentheti meg az emberiséget az Időúr végső fegyverétől!


Háttértörténet

Az előző küldetés során szereztünk egy veszélyes ellenfelet magunknak (spoilerveszély miatt nem akarom megnevezni az illetőt), aki gyűlöletében minden áron az elpusztításunkra tör - főleg miután előzőleg súlyosan megsebesítettük és a fél testét kibernetikusan kellett újjáépíteni. Az illető megszökött a TIME fogságából, ráadásul elkötött egy időgépet is. Most pedig zavart érzékelünk a Mechanon idővonalaiban - ha ellenségünk áll emögött, akkor a célja az lehet, hogy a Mechanont hajdan elpusztító katasztrófát semmissé tegye és a bolygó fegyverarzenáljával megsemmisítsen minket - az egész Csillagszövetséggel együtt.


Játékmenet

Az előző könyvhöz hasonlóan itt is részben történelmi helyszínekre, részben más világokra fogunk utazni. Itt inkább az utóbbiak dominálnak. Történelmi utazásunk csupán egy lesz, ebben a 100 éves háború korába fogunk visszamenni. A crécy-i csatában ugyanis részt vett egy távoli ősünk, akit ellenfelünk ki akar iktatni, hogy ezáltal meg se születhessünk. Meg kell tehát védenünk az illetőt.

A sci-fi részben előbb a Thrix bolygóra utazunk. Ezen az ásványi anyagokban gazdag világon egy kőhöz hasonló intelligens faj él, ezek egyikével meg is ismerkedhetünk. Ezután a Mechanon bolygót is megismerhetjük a pusztulása előtt. Itt az egész bolygót hatalmas gyártósorok borítják, ahol automaták állítanak elő halálosabbnál halálosabb fegyvereket, miközben az egészet rakétával, lézerrel és egyéb fegyverekkel felszerelt harci robotok és egyéb védelmi rendszerek őrzik.

A küldetés második felében kapunk egy hipermodern vadászgépet és ügynöktársainkkal együtt támadást intézünk a Mechanon ellen, hogy elfogjuk az ellenségünket. Ez a rész a könyvnek egy unalmasabb része, ugyanis hosszú fejezeteken keresztül csak annyi történik, hogy felbukkan egy veszélyforrás, mi pedig eldönthetjük, hogyan védekezünk ellene (pl. sugárfegyverrel vagy rakétával lövünk rá, netán kitérünk előle). Döntéseink ráadásul igen jelentős részben azonnali halálhoz vezetnek. De végül sikerül elpusztítanunk a bolygót, ellenségünkkel együtt...

... a történetnek azonban itt nincs vége. Mint kiderül, ellenségünknek az utolsó pillanatban sikerült pályára állítania egy bolygópusztító fegyvert, amely a Föld felé közeledik, mégpedig 1986-ban. Mivel ez a múltban történik, ha a Föld elpusztul, akkor az egész ismert történelem megváltozna. A fegyvert másképpen nem tudjuk megállítani, mint hogy vissza kell mennünk még régebbre a múltban, ahhoz a fajhoz, amelyik megépítette a Mechanont. A danikosz faj (a nevük szerintem egy fricska Däniken felé) egy szuperfejlett, dekadens civilizáció, amely unalmában építette meg a bolygót. A megfelelő érveléssel rá kell vennünk őket, hogy a jövőben ne tegyék ezt.

A fenyegetést elhárítottunk, azonban mivel átírtuk a történelmet, ellenségünk nem halt meg, hanem szabadon kóborol, a megölésünket tervezgetve...


falc-2.png

Játékkönyvek a nagyvilágból

Leírások főleg angol nyelven megjelenő játékkönyvekről, sorozatokról.

Címkék

1980-as (36) 1990-es (14) 2010-es (36) 2020-as (25) Aaron Emmel (1) ACE Gamebooks (7) Adam Carter (3) Andrew Chapman (1) A Ghostly Time Travelling Game Book (3) A Road Less Traveled (4) Ben Dever (1) Blood Sword (6) C. Aaron Kreader (1) Car Wars (1) Creede & Sharleen Lambard (1) Cretan Chronicles (4) D. L. Lewis (3) dark fantasy (9) Dave Morris (21) David Honigmann (4) David Konkol (1) David Lowrie (5) David Sharrock (2) David Tant (5) David Velasco (1) David Walters (3) Demons Bane (3) DestinyQuest (5) Destinys Role (4) Eternal Champions (3) Fabled Lands (8) Falcon (7) fantasy (79) Fatemaster (1) Flint Dille (1) Gary Gygax (1) Golden Dragon (1) Graham Plowman (1) Herman S. Skull (3) hétköznapi (1) horror (7) J. H. Brennan (1) James A. Hirons (1) Jamie Thomson (28) Jeffrey Dean (4) Joe Dever (5) Joe Ward (1) John Butterfield (4) Jonathan Green (7) Jon Sutherland (1) Joseph Daniels (4) K. J. Shadmand (1) Literally Immersive Gamebooks (1) Lone Wolf (6) Mark Lain (4) Mark Smith (15) Martin Charbonneau (1) Martin Noutch (4) Michael J. Ward (5) Midnight Legion (1) mitológia (5) Oliver Johnson (7) paródia (5) Paul Gresty (2) Paul Vernon (1) Philip Parker (4) politikai (2) Portsrood Protectors (2) Real Life Gamebooks (1) Sagard the Barbarian (1) Sagas of the Demonspawn (1) Samuel Isaacson (7) sci-fi (26) Scott Haring (1) Shadow Thief (4) Simon Farrell (1) Simon Wiese (1) sorozat (28) steampunk (6) Steam Highwayman (4) Steve Jackson (1) Swen Harder (1) The Cluster of Echoes (5) The Entram Epic (4) The Legends of Skyfall (5) thriller (6) Tolkien Quest / Middle-Earth Quest (1) történelmi (1) Two-Fisted Fantasy (3) Victoria Hancox (5) Vincent Lazzari (1) Virtual Reality / Critical IF (5) VulcanVerse (1) W. G. Armintrout (1) Wayne F. Densley (1) Way of the Tiger (9) Woven Paths (2) Yve Newnham (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása