szerző: David Tant
eredeti megjelenés: 1985
terjedelem: 401 fejezetpont
műfaj: fantasy
Skyfall csodás világának lakott területein túl terül el a Sóhajok Sivatagának hatalmas, perzselő sivataga. Egyetlen ember sem élte még túl az átkelést rajta. Azonban ősi legendák szólnak egy törzsről, mely a sivatag mélyén él, és amely varázslatos erők birtokosa. Egy haldokló utazó utolsó szavai szerint egy különös és baljóslatú építmény emelkedik a száraz pusztaságban - és vagyont érő drágakövek hevernek elhagyatva a homokban...
TE egy ifjú kalandor vagy Skyfallból, aki elhatározta, hogy behatol a titokzatos sivatagba. Ám bármilyen bátor is vagy, fogalmad sincs azokról a szörnyűségekről, amelyek a Fekete Piramis felderítésekor annak halálos útvesztőiben várnak rád - ebben a Fejlett Fantasy Játékkönyvben.
Háttértörténet
A Sóhajok Sivatagának határán álló Hétkút városban időzünk a fogadóban, amikor egy súlyosan sebesült embert hoznak be. Mivel a papnak sürgős dolga akad, mi virrasztunk a haldokló mellett, aki elmeséli nekünk a történetét. Eszerint egy gazdag nemesi család megbízásából annak egyik eltűnt tagját kereste a sivatagban, és ehhez egy varázsló szolgálatát vásárolta meg drágakövekkel. Repülőszőnyegen indultak el, ám a dűnék között egy fekete piramisra leltek, s a piramis körüli alakok egy fénysugárral lelőtték őket. A varázsló meghalt, a férfi pedig visszaindult. Mivel rejtélyes informátorunk ezután hamarosan kiszenved, úgy döntünk, pénz- és kalandvágyunkat egyszerre kielégítendő a piramis nyomába eredünk.
Játékmenet
Sajnos erre a könyvre hatványozottan igaz, hogy egy érdekes alapötletet sikerült elszúrni a rossz megvalósítással. Magához a piramishoz gyorsan eljutunk, majd odabent ismét szabadon közlekedhetünk az egyiptomias díszletek között. A helyszínek leírása azonban nem túl fantáziadús: "egy ennyi láb hosszú folyosón haladsz / egy ennyiszer ennyi láb méretű szobában vagy" (a méretek megadását valószínűleg a térképrajzolás miatt gondolta hasznosnak az író, de egy idő után unalmassá válik). Emiatt ismét muszáj térképet rajzolnunk, hogy legalább a fejezetpontok száma megkülönböztesse a helyiségeket. Ami még rosszabb, a leírások nem veszik figyelembe az általunk okozott változásokat. Például ha egy szobában szörny volt, akkor a legyőzése után a szöveg csak annyit mond, hogy legközelebb ide visszatérve ignoráljuk a szörnyre vonatkozó dolgokat. Ez egy ponton annyira zavarossá tette a szöveget, hogy azt sem tudtam, hová kellene lapoznom.
Annyi érdekesség legalább van a piramisban, hogy egy idő után futurisztikus sci-fi díszletek közé keveredünk, így kiderül, hogy a piramist egy technikailag fejlett nép építette. (Ez az egyetlen hivatkozás a sorozatban a világ háttértörténetére.)