Jamie Thomson e két kötetes sorozata (amely akár az Abandonia, akár az Annarchive oldaláról letölthető) egy 1993-as Sega-videójáték alapján készült. Nyilván egy verekedős videójátéktól nem vár sok mindent az ember: a kerettörténet csak egy ürügy, a "történet" pedig csupán jelentéktelen átkötés az egyes harcok között. Mindez a könyvekre is igaz... de ezek mégiscsak Jamie Thomson művei, így kapunk érdekes karaktereket és izgalmas cselekményt is. No meg persze hosszadalmas verekedéseket.
Háttértörténet
Ha a háttértörténetet kibírjuk röhögés nélkül, akkor onnantól simán fogjuk venni a könyvet. Egyébként megjegyzendő, hogy ennek is, mint az egész könyvnek, ma szemmel nézve nagyon erős retro feelingje van. A jövő, ahogyan a '80-as években elképzelték: cybernet van internet helyett, az emberiség pedig átadta az irányítást egy mindentudó programnak, amely természetesen fellázadt gazdái ellen. Így tehát az Overlord nevű gonosz számítógép-program átvette a hatalmat a jóléttől elpuhult emberiség felett, és csak egy Örökkévaló Bajnok nevű istenszerű lény képes megállítani. Persze nem személyesen, hiszen ő ki sem teszi a lábát a fellegvárából, ehelyett összegyűjtött kilenc bajnokot, a történelem legnagyobb harcosait, akiket a haláluk előtti pillanatban mentett meg. Ezután kiképezte őket és visszaküldte az időben, hogy segítsék az emberiséget, hátha sikerül elkerülni az Overlord jelentette katasztrófát. (A harcosok, velünk együtt, természetesen különböző távol-keleti pusztakezes stílusok mesterei - ne feledjük, hogy a távol-keleti kultúra a '80-as évektől indult hódító útjára Nyugaton.)
Szabályrendszer
Hat főjellemzőnk van: Gyorsaság, Kitartás, Erő, Gyógyulás, Védelem és Egyensúly, ezek alapértéke 3. Induláskor még szétoszthatunk 3 pontot közöttük, de egyik sem mehet 5 fölé. (A harcrendszer ismeretében érdemes a Védelemre pakolni pontokat.) Életpontjainkat úgy kapjuk meg, ha Kitartásunkat megszorozzuk hárommal.
Ha próbára kell tenni a főjellemzőinket, akkor egy kockával kisebbet vagy egyenlőt kell dobnunk.
A harcrendszer a Way of the Tiger jól bevált rendszerének kissé módosított változata, azaz itt is minden körben többféle támadási lehetőséget kínál fel a könyv, és az ellenfél - meg a saját képességeink - ismeretében ezek közül kell a legjobbat kiválasztanunk. Ezután ellenfelünk Védelme fölé kell dobnunk, s ha ez sikerült, megsebeztük őt, azaz Életpontjaiból le kell vonnunk az Erő értékünket. Ezután ellenfelünk visszatámad, ami ellen védekezhetünk, majd ugyanígy dobnunk kell, persze itt az a jó nekünk, ha ellenfelünk kisebbet vagy egyenlőt dob a Védelmünknél, mert ekkor elkerültük a csapását.
A harcot még két tényező színesíti. Először is rendelkezünk 5 Belső Erő ponttal, amelyekből 1 felhasználásával egy Különleges Mozdulatot tudunk kivitelezni. Kezdetben csak egy ilyet ismerünk a lehetséges háromból (Erőteljes Csapás, Majomszív, Megerősítés), de kalandunk során tanulhatunk még újakat. Ezen felül választanunk kell egy harci stílust a hétből (szavate, kung fu, karate, aikido, dzsúdzsucu, muay thai kickbox, nindzsucu). Minden harci stílusnak megvan az előnye és a hátránya, pl. az aikido a dobásokra megy rá, a kickbox a rúgásokra stb.
Könyvek