Játékkönyvek a nagyvilágból

Élet a Fighting Fantasyn túl

Rider of the Black Sun

szerző: Swen Harder
eredeti megjelenés: 2012 (eredeti cím: Reiter der schwarzen Sonne)
terjedelem: 1400+ fejezetpont
műfaj: fantasy

rbs.jpg

Fülszöveg

Egy Ugarith vagy, az éjszaka ura, aki semmire sem emlékszik a származásából vagy az előéletéből, és aki egy katasztrofálisan véres tett elkövetésére ébred…

Üldözött és száműzött leszel, és harcolnod kell a szabadságodért, miközben felfedezed emberfeletti képességeidet és végül beteljesíted szent kötelességedet – visszahozod a világod a feledés mezsgyéjéről.

Akár boldog, akár semleges vagy sötét végzet vár az Ugarithra, kizárólag a te döntéseidtől függ, hiszen ez nem egy szokványos regény, hanem egy fantasy játékkönyv!

A több, mint 1400 fejezetpontból álló Rider of the Black Sun az egyik leghosszabb valaha megjelent játékkönyv. A fejezetpontok jelölésében és az újrajátszhatóságban alkalmazott teljesen egyedi megoldásaival új mércét állít fel.

A regény különleges jellemzői: rejtett fejezetpontokat találhatsz, epikus főellenfelekkel csatázhatsz külön fejezetekben, részletesen leírt harcokat vívhatsz és komplex fejtörőket oldhatsz meg!


A könyvről

Swen Harder műve, a Rider of the Black Sun eredetileg németül jelent meg, és olyan sikeres lett, hogy 2018-ban egy Kickstarter-kampányos finanszírozással angolul is kiadták. A vaskos, több mint 700 oldalas könyv 1000 "rendes" és kb. 400 "bónusz" fejezetet tartalmaz. A dobozos luxuskiadáshoz kockák (egy normál hatoldalú és egy négyoldalú holdfázis-kocka), egy érme, CD-s zenei anyag, térkép és a rejtélyek megoldásait tartalmazó füzetke is tartozik.

Az alapkiadásnál a lapok alján kockadobások eredményeit látjuk. A lapok megpörgetésével és véletlenszerű kinyitásával így akkor is tudunk véletlenszámokat generálni, ha éppen nincs nálunk kocka. (Ugyanilyen megoldással élt a Kaland-Játék-Varázslat sorozat is.)

A könyv fejezetekre oszlik, ezeket az oldalán fekete csík jelöli. Érdekesség, hogy ezek egyfajta "mentési pontként" működnek, tehát ha a főhősünk egy fejezeten belül elhalálozik vagy egyszerűen más úton akarunk eljutni a fejezet végére, akkor elég, ha a fejezet kezdőpontjára lapozunk. Így nem kell mindig elölről kezdenünk a hosszú kalandot.


Szabályrendszer

A könyv szabályrendszere eléggé összetett (nagyjából 16 oldal), ám ezt nem egyszerre kapjuk meg. Amikor elkezdjük az olvasást, csak a legfontosabb alapszabályokat ismerjük meg, így lényegében egyből belevethetjük magunkat a kalandba. A további szabályokat lassanként, az első fejezetek elején adagolja a könyv.

Két legfontosabb képességünk az Erő és az Ügyesség. (Érdekesség, hogy az elsőt a napistennő, a másodikat a holdisten hatalma növelheti, ha megfelelő a viszonyunk vele.) Életerőnket 6 sebesülés szint reprezentálja, ezeket húzzuk be x-el, ha sérülést szenvedünk. A 4. és 5. sebesülés szint már büntetést ad a próbáinkra, míg a 6. a halált jelenti számunkra.

Kalandjaink során Sors-pontokat is gyűjthetünk, összesen 14-et. Minden fejezetben 1-2 ilyen pont van elrejtve. Az összegyűjtött Sors-pontjaink száma egyfajta győzelmi szintet mutat, azaz hogy mennyire vagyunk közel a tökéletes megoldáshoz.

A csatákat három típusba osztja a könyv: csetepaték, csaták és ütközetek. A csetepatékat más játékkönyvekhez hasonlóan a küzdő felek harcértékeinek összevetése és kockadobások által vezényeljük le. A csatáknál már választási lehetőségeink is vannak harc közben (pl. képességek vagy tárgyak használatára), ezeket egy külön 100 pontos csatafejezetben találhatjuk meg. Végül az ütközetek olyan nagy léptékű küzdelmek, amelyek önálló fejezetet kaptak, és több csetepatéból és csatából állnak.

A regény későbbi részeiben egy sárkányt is meglovagolhatunk. Kyrnának szintén megvannak a saját főjellemzői, amelyeket vezetnünk kell a kalandlapon, pl. mennyire jól tudjuk őt irányítani, mennyire dühös, mennyi életpontja van.

A könyvben rengeteg rejtvénnyel találkozunk, a szokványos "találd ki a fejezetpont számát" jellegű fejtörőtől kezdve az illusztrációk alapos megfigyelésén alapuló képes rejtvényig. Noha nem muszáj mindegyiket megoldanunk, ezekért jutalmak járnak.

A bónusz fejezetekhez bizonyos feltételek teljesülésekor lapozhatunk el. Ezek olyan rejtett pontok (több, mint 400), amelyek kisebb kalandokkal, jutalmakkal, titkokkal színesítik kalandunkat és még változatosabbá teszik a világot. Van olyan bónuszfejezet is, ahol rövid ideig egy másik főhőssel kalandozhatunk.


Háttértörténet

A könyv azzal a már máshol is látott megoldással indít, hogy felébredünk és fogalmunk sincs, kik vagyunk. Lábunknál egy kegyetlenül meggyilkolt ember fekszik vérbe fagyva. Nem tudjuk, mi követtük-e el a gyilkosságot, ám nincs is időnk ezen gondolkodni. Rögtön menekülnünk kell, mert Kar, a Nap istennőjének bosszúszomjas szolgái a nyomunkban lihegnek...


Játékmenet

Küldetésünk fő célja, hogy kiderítsük, kik is vagyunk valójában és mi a szerepünk a történetben. Kalandunk során bejárjuk Pakonia kontinensét, számos különböző néppel és frakcióval ismerkedhetünk meg. El kell döntenünk, melyik oldalra állunk Kar, a napistennő és Ugar, a holdisten viszályában. Közben szert tehetünk egy sárkányra, epikus csatákat kell vívnunk, és természetesen a végén meg kell mentenünk a világot.

 

rotbs_fufufrauenwahl_01.jpg

rbs2.png

Játékkönyvek a nagyvilágból

Leírások főleg angol nyelven megjelenő játékkönyvekről, sorozatokról.

Címkék

1980-as (36) 1990-es (14) 2010-es (36) 2020-as (25) Aaron Emmel (1) ACE Gamebooks (7) Adam Carter (3) Andrew Chapman (1) A Ghostly Time Travelling Game Book (3) A Road Less Traveled (4) Ben Dever (1) Blood Sword (6) C. Aaron Kreader (1) Car Wars (1) Creede & Sharleen Lambard (1) Cretan Chronicles (4) D. L. Lewis (3) dark fantasy (9) Dave Morris (21) David Honigmann (4) David Konkol (1) David Lowrie (5) David Sharrock (2) David Tant (5) David Velasco (1) David Walters (3) Demons Bane (3) DestinyQuest (5) Destinys Role (4) Eternal Champions (3) Fabled Lands (8) Falcon (7) fantasy (79) Fatemaster (1) Flint Dille (1) Gary Gygax (1) Golden Dragon (1) Graham Plowman (1) Herman S. Skull (3) hétköznapi (1) horror (7) J. H. Brennan (1) James A. Hirons (1) Jamie Thomson (28) Jeffrey Dean (4) Joe Dever (5) Joe Ward (1) John Butterfield (4) Jonathan Green (7) Jon Sutherland (1) Joseph Daniels (4) K. J. Shadmand (1) Literally Immersive Gamebooks (1) Lone Wolf (6) Mark Lain (4) Mark Smith (15) Martin Charbonneau (1) Martin Noutch (4) Michael J. Ward (5) Midnight Legion (1) mitológia (5) Oliver Johnson (7) paródia (5) Paul Gresty (2) Paul Vernon (1) Philip Parker (4) politikai (2) Portsrood Protectors (2) Real Life Gamebooks (1) Sagard the Barbarian (1) Sagas of the Demonspawn (1) Samuel Isaacson (7) sci-fi (26) Scott Haring (1) Shadow Thief (4) Simon Farrell (1) Simon Wiese (1) sorozat (28) steampunk (6) Steam Highwayman (4) Steve Jackson (1) Swen Harder (1) The Cluster of Echoes (5) The Entram Epic (4) The Legends of Skyfall (5) thriller (6) Tolkien Quest / Middle-Earth Quest (1) történelmi (1) Two-Fisted Fantasy (3) Victoria Hancox (5) Vincent Lazzari (1) Virtual Reality / Critical IF (5) VulcanVerse (1) W. G. Armintrout (1) Wayne F. Densley (1) Way of the Tiger (9) Woven Paths (2) Yve Newnham (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása