szerző: Michael J. Ward
eredeti megjelenés: 2011 (DestinyQuest sorozat)
terjedelem: ?
műfaj: fantasy
Semmire nem emlékszel a múltadból.
Csupán egy karddal és egy hátizsákkal felszerelve kell megtalálnod a sorsodat egy ismeretlen, szörnyekkel és varázslattal teli világban.
Miközben irányítod a hősödet ebben az epikus kalandban, te választod ki, mely veszélyekkel szálljon szembe, mely szörnyekkel küzdjön meg és mely kincseket kapja jutalmul. Minden döntésed hatással lesz a történetre – és végeredményben a hősöd sorsára.
Minden könyvben több száz különleges tárgy vár felfedezésre, így teljes mértékben saját ízlésedhez alakíthatod a hősödet. Megválaszthatod a fegyvereit, a páncélját, a speciális képességeit – még a lábán viselt csizmát és a hátán hordott köpenyt is! Nem lesz két egyforma hős, ami azt jelenti, hogy a hősöd mindig egyedi lesz számodra.
Üdvözöllek egy új világban. Üdvözöllek Valeronban. Üdvözöllek a DestinyQuestben.
Háttértörténet
A történet azzal a gyakran alkalmazott fordulattal kezdődik, hogy felébredünk és semmire nem emlékszünk abból, hogy kik vagyunk és hogyan kerültünk oda, ahol vagyunk. A közelünkben holttestek hevernek, egy véres csata emlékei. Végül rábukkanunk egy másik túlélőre, egy fiatal lovagra. Ő haldoklása közben annyit elmond, hogy egy kalandozócsapat tagjai voltunk, és az erdőben haramiák támadták ránk, minket pedig fejbe vertek. Ám mielőtt elájultunk volna, a karunkon viselt tetoválás felragyogott és hatalmas robbanás pusztította el a támadókat… Csupán a vezetőjük, a lovagot is megmérgező orgyilkos menekült el.
Az ifjú átad még egy levelet, amely a híres lovaghoz, Avian Dale-hez szóló ajánlólevél – neki most már nincs rá szüksége. A kardját és a hátizsákját is felajánlja nekünk, mielőtt meghal, nekünk pedig menekülnünk kell a közeledő hárpiák elől. Így hát nekivágunk a Tithebury Cross-hoz vezető útnak, elszánva magunkat, hogy kiderítjük a személyazonosságunkat és bosszút állunk az orgyilkoson… eközben pedig híres hőssé válunk.
Játékmenet
A könyv 3 fejezetből áll: Tithebury, Mistwood & Blackmarsh, The Bone Fields. A játék során szerezhető tárgyak listáját itt, a különleges képességek listáját itt nézheted meg. A karrierekről itt olvashatsz.
Már az első fejezet is számtalan érdekes küldetést tartogat számunkra. A könnyebb küldetések közé tartozik egy fiatal lány megmentése a goblinjárta erdőből vagy egy asszony kérése, aki a fehérrépa-termelők versenyén a legfőbb riválisának növényét akarja elpusztítani egy kotyvalékkal. Ezután vállalhatunk patkányirtást egy paraszt számára vagy felkereshetünk egy időjárás-varázslót, hogy szüntesse meg a hőséget és a szárazságot. A nehezebb küldetések közé tartozik egy boszorkány levadászása.
A legendás szörnyek között összefuthatunk Marcangolóval, a hatalmas fekete medvével (berserker: ha eltalál, a következő körben +2 sebességet kap), Humbaroth-tal, az óriással (hatalmas csapás: ha sebez, a páncélod eggyel csökken a harc végéig), Zalladellel, a szatírral (elvarázsolt: automatikusan sebez 1-et a kör végén, 1-2-es dobását újradobhatja) vagy Spindle-lel, a pókok királynőjével (háló: kör elején dobnunk kell, 1-2-nél -1 sebességet kapunk, méreg: automatikusan sebez 2-t a kör végén).
Mint látható, az 1. fejezetben inkább falusias környezetben bolyongunk. A további fejezetekben egy mocsárvidékre, majd az élőholtak földjére vezet utunk, ahol még hatalmasabb ellenfelekkel - pl. hidrával, csontvázlovaggal, nekromantával - kell megbirkóznunk.
A küldetések legtöbbje azonban tartogat számunkra valamilyen izgalmas csavart. Pl. az elveszett lány korántsem olyan ártatlan teremtés, mint elsőre hinnénk, és előfordul, hogy a megbízónk valójában csapdába akar ejteni bennünket. A jól megírt sztori és a számtalan érdekes karakter igazán élővé varázsolja Valeron világát.