Játékkönyvek a nagyvilágból

Élet a Fighting Fantasyn túl

The Raiders of the Dune Sea (DestinyQuest 4.)

szerző: Michael J. Ward
eredeti megjelenés: 2019 (Destiny Quest sorozat)
terjedelem: 842 fejezetpont
műfaj: fantasy

 dq4.jpg

Fülszöveg

A sivatagi homok alatt számos igazság rejtőzik...

Árva vagy, aki különös varázshatalommal született. Az egyház üldözése elől, engedve az egzotikus kalandokról és mesés vagyonokról szóló mesék csábításának, Khitesh sivatagos földjére menekültél. Egyszerű kincskereső küldetésed azonban gyorsan eldurvul, és egykettőre a bűnözői alvilág kellős közepén találod magad, ahol a kétes ügyletek és a mérgezett pengék halálos titkot rejtenek.

Képes vagy túlélni a Dűnék Tengerének gyilkos hullámait? Te döntöd el ebben az epikus fantasy kalandban, ahol te hozod meg a döntéseket!


Háttértörténet

Az előző könyvekhez hasonlóan itt is szinte egy egész novellát kapunk bevezetés gyanánt. Eszerint tehát egy útszéli kocsmában ülünk, szemben egy női orgyilkossal, aki pisztolyát nekünk szegezi, és meg akar ölni egy olyan bűnért, amelyet majd a jövőben fogunk elkövetni.

Időhúzás céljából elmeséljük életünk történetét az orgyilkosnak: hogyan jártuk a falvakat egy mutatványos társasággal, hogyan használta fel kegyetlen gazdánk a bennünk rejlő mágikus tehetséget az előadásaiban, és hogyan fosztottuk ki az ámuló parasztokat előadás közben. Egy nap azonban boszorkányvadászok is jelen voltak, akik az előadás után azonnal lecsaptak a pogány mágiahasználóra, azaz ránk... ám mielőtt megölhettek volna, egy titokzatos, varázshatalmú figura megmentett minket, így elmenekülhettünk.

Ezután egy zsoldoskompániában találtunk otthonra, amely azonban egy balszerencsés küldetés során szinte teljesen megsemmisült, csupán két barátunk maradt életben belőle. Így hát hármasban folytattuk utunkat délre.

A történetnek az említett zsoldostársaink megjelenése vet véget. Ismét megúsztuk a halált, ám ismét menekülnünk kell. Vajon meddig még? Ki és miért akar holtan látni minket?


Szabályrendszer

A sorozat előző köteteihez hasonlóan ez a könyv is megőrzi az alapszabályokat, de apró újdonságokkal bővíti azt. Lássuk őket röviden:

  • Szert tehetünk saját kincseskamrára, ahol a fontosabb tárgyainkat őrizhetjük, így nem kell tőlük megválnunk, ha éppen nem tudjuk magunkkal vinni őket.
  • Bizonyos erősebb varázslatok használata permamensen csökkenti a mágia képességünket.
  • Új típusú képességeket is megtanulhatunk: a warp képességek használata az életpontjainkat csökkenti, cserébe ezek igen erős hatásúak.
  • Tárgyainkat - az előző könyvhöz hasonlóan - rúnákkal és egyéb különleges tárgyakkal szerelhetjük fel, amelyek növelik a bónuszaikat vagy új képességeket adnak.

Nagyobb, a játékmenetet érintő változás, hogy bizonyos küldetések útvesztőbeli bolyongásnak (dungeon-delve) minősülnek, ami azt jelenti, hogy a csaták között nem gyógyulunk fel és a lecsökkent tulajdonságaink sem kapják vissza eredeti értéküket. Emiatt ezek a küldetések jóval veszélyesebbek.

Szintén komolyabb újdonság, hogy lehetnek háziállataink vagy pedig megidézett familiárisaink, akik segíthetnek minket a csatákban. A kiskedvenceknek szintén van testi erő / mágia, páncél és életpont jellemzőik. Mindig csak egy aktív háziállatunk/familiárisunk lehet. A csaták során minden körben el kell döntenünk, az adott lény agresszív vagy passzív magatartást tanúsítson-e. Előző esetben ő szenvedi el a nekünk szánt sebzést, viszont ő is automatikusan sebez ellenfelünkön. Utóbbi esetben csak akkor sebződik, ha kockával 1-est dobunk, viszont ő sem tud sebezni. A csaták között kiskedvenceink is felgyógyulnak (kivéve persze, ha útvesztőben bolyongunk).


Játékmenet

Ez a könyv szintén csak 2 fejezetből áll: The Badlands, The Dune Sea. A játék során megszerezhető különleges képességek listáját itt nézheted meg, a karrierekről pedig itt olvashatsz. Innen pedig egy extra küldetést is letölthetsz, melynek címe Garriot sírkamrája.

Ezúttal sivatagi kalandban lesz részünk, ahol sírkamrákat és piramisokat foszthatunk ki, szövetkezhetünk a térség számos alvilági és egyéb testvériségével, a lopott kincseket pedig eladhatjuk a bazárban. A döntéseinktől függően titkos küldetések is várnak ránk.

Történetünk azonban nem ér véget a könyvben. A folytatást és az epikus befejezést ugyanis a sorozat következő kötetében, a The Edge of Time-ban olvashatjuk majd.
dq4m.png

dq4carr.png 

Játékkönyvek a nagyvilágból

Leírások főleg angol nyelven megjelenő játékkönyvekről, sorozatokról.

Címkék

1980-as (36) 1990-es (14) 2010-es (36) 2020-as (25) Aaron Emmel (1) ACE Gamebooks (7) Adam Carter (3) Andrew Chapman (1) A Ghostly Time Travelling Game Book (3) A Road Less Traveled (4) Ben Dever (1) Blood Sword (6) C. Aaron Kreader (1) Car Wars (1) Creede & Sharleen Lambard (1) Cretan Chronicles (4) D. L. Lewis (3) dark fantasy (9) Dave Morris (21) David Honigmann (4) David Konkol (1) David Lowrie (5) David Sharrock (2) David Tant (5) David Velasco (1) David Walters (3) Demons Bane (3) DestinyQuest (5) Destinys Role (4) Eternal Champions (3) Fabled Lands (8) Falcon (7) fantasy (79) Fatemaster (1) Flint Dille (1) Gary Gygax (1) Golden Dragon (1) Graham Plowman (1) Herman S. Skull (3) hétköznapi (1) horror (7) J. H. Brennan (1) James A. Hirons (1) Jamie Thomson (28) Jeffrey Dean (4) Joe Dever (5) Joe Ward (1) John Butterfield (4) Jonathan Green (7) Jon Sutherland (1) Joseph Daniels (4) K. J. Shadmand (1) Literally Immersive Gamebooks (1) Lone Wolf (6) Mark Lain (4) Mark Smith (15) Martin Charbonneau (1) Martin Noutch (4) Michael J. Ward (5) Midnight Legion (1) mitológia (5) Oliver Johnson (7) paródia (5) Paul Gresty (2) Paul Vernon (1) Philip Parker (4) politikai (2) Portsrood Protectors (2) Real Life Gamebooks (1) Sagard the Barbarian (1) Sagas of the Demonspawn (1) Samuel Isaacson (7) sci-fi (26) Scott Haring (1) Shadow Thief (4) Simon Farrell (1) Simon Wiese (1) sorozat (28) steampunk (6) Steam Highwayman (4) Steve Jackson (1) Swen Harder (1) The Cluster of Echoes (5) The Entram Epic (4) The Legends of Skyfall (5) thriller (6) Tolkien Quest / Middle-Earth Quest (1) történelmi (1) Two-Fisted Fantasy (3) Victoria Hancox (5) Vincent Lazzari (1) Virtual Reality / Critical IF (5) VulcanVerse (1) W. G. Armintrout (1) Wayne F. Densley (1) Way of the Tiger (9) Woven Paths (2) Yve Newnham (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása