szerző: K. J. Shadmand
eredeti megjelenés: 2021 (Great Literature Gamebooks sorozat)
terjedelem: 570 fejezetpont
műfaj: sci-fi
A XIX. század vége felé Noble's Islandról csak annyit tudtak, hogy egy lakatlan vulkanikus szirt, amely smaragdként emelkedik a viharos Déli-Csendes-Óceán közepén. Valójában a sziget egy különös fajnak ad otthont: torz és deformált teremtményeknek, amelyek felett a hatalmas és rejtélyes mester, a hírhedt élveboncoló, Doktor Moreau uralkodik. E tudós ambíciója és tudásszomja nem ismer határokat...
TE a balszerencsés hajó, a Lady Vain utasa vagy, amely egy sodródó hajóroncsnak ütközve elsüllyed. Így kezdődik veszélyes kalandod, amely a túlélésről, a felfedezésről és a sötét titkok megfejtéséről szól. Ebben az interaktív regényben TE hozod meg a döntéseket és döntesz a sorsodról...
A The Island of Doctor Moreau - An Interactive Adventure H. G. Wells XIX. századi tudományos-fantasztikus klasszikusának újragondolása egy izgalmas kalandot tartalmazó játékkönyv formájában. Sikerül kiderítened Doktor Moreau szigetének titkait és túlélned a veszélyeit, több ezer kilométerre bármilyen segítségtől? Csak TE döntheted el!
A könyvről
K. J. Shadmand első játékkönyve a Great Literature Gamebooks egyelőre egyetlen kötete, amely H. G. Wells azonos című regényén alapszik (a tervezett második kötet egy másik Wells-könyv, a War of the Worlds címét viseli). Ismert regények "játékkönyvesítése" nem könnyű feladat, hiszen az olvasók ismerhetik az eredetit, és így nehéz meglepni őket. A vastag (majdnem 500 oldalas) könyv 25 belső illusztrációt tartalmaz, stílusa igényes, a XIX. századi irodalmi műveket idézi.
Szabályrendszer
Öt főjellemzőnk van: Ügyesség, Célzás, Kitartás, Távolsági védelem és Sors. Ezek kezdőértékét kockadobással állapíthatjuk meg. Kalandunk során tárgyakat és élelmet is kell gyűjtenünk.
A harcok a Fighting Fantasy-sorozatra hasonlítanak, annyi plusszal, hogy távolsági fegyverekkel is harcolhatunk, illetve sebzésünket a használt fegyverünk befolyásolja.
Játékmenet
Hajónk elsüllyedése után első feladatunk túlélni a nyílt óceánon addig, amíg az Ipecacuanha nevű, különös állatokkal teli hajó meg nem ment minket. Ezután elvetődünk a szigetre, ahol túl kell élnünk a szörnyetegekkel való találkozásokat és meg kell találnunk a torz lelkű tudóst. Bár a harcok egy részét elkerülhetjük, folyton résen kell lennünk és célszerű térképet készítenünk a szigetről.