szerző: Joseph Daniels
eredeti megjelenés: 2020
terjedelem: 1000 fejezetpont
műfaj: thriller
Fülszöveg
Ez a könyv egy interaktív regény, amely egy kísérteties, időutazós kalandra invitál, többféle útvonallal és rejtélyekkel, amelyeket meg kell oldanod, hogy elérkezz az izgalmas befejezések egyikéhez.
Négy év telt el a Craven Manorban történtek óta. Újdonsült feleségeddel, Lizzel azóta a szomszédos kisvárosban éltek és szellemvadászként dolgoztok. Ez a foglalkozás tűnt a legészszerűbbnek mindkettőtök számára, hiszen te rendelkezel az időutazás képességével, Liz pedig érzékeny a szellemekre, ráadásul ezzel biztosan összegyűjthettek annyi pénzt, hogy elhagyjátok a várost és új életet kezdjetek, megszabadulva a múlt kísérteteitől. Már csak három megbízást kell teljesítenetek: az első egy szellemjárta lakóház, a második egy kísérteties színház, a harmadik egy hátborzongató erdő. A megbízások mindegyike egy-egy gyilkossági esethez vezet, amelynek felgöngyölítéséhez több időpontra is vissza kell utaznod a XX. századon belül. Ám hogy túléled-e a nyomozást, az már más kérdés, ugyanis valaki figyel téged. Valaki, aki több idősíkon át is figyelemmel követte a cselekedeteidet. Hogy barát vagy ellenség-e az illető, egyelőre rejtély, ám egy dolog bizonyos: nagy tervei vannak veled.
Játékmenet
A Legacy of Craven Manor egyike a - jó értelemben vett - legbonyolultabb játékkönyveknek. A sorozat második részében mindenből még többet kapunk, mint az első részben, amely már amúgy is egy meglehetősen szerteágazó időutazós történet volt. Itt szinte nem is egy, hanem három külön történetet kell megoldanunk: a házban, a színházban és az erdőben történt gyilkosság rejtélyét. Ezeket bármilyen sorrendben kinyomozhatjuk, és mindegyikhez többször is vissza kell ugranunk az időben. Emellett sok mellékküldetéssel is találkozhatunk. A könyvben ugyanakkor van egy mindenen átívelő szál, a rejtélyes idegen alakja. A könyvnek tíz lehetséges befejezése van.
A szabályok is kiegészültek, például a harci szabályokban már tűzfegyverekkel és kardokkal is küzdhetünk.
A könyv az első rész ismerete nélkül is játszható, ilyenkor a könyv röviden összefoglalja az eddigi eseményeket és bizonyos előre megadott tárgyakkal és képességekkel kezdünk. Ugyanakkor erősen ajánlott az első rész után olvasni ezt, hiszen áthozhatunk tárgyakat és információkat, így az ott hozott döntéseink befolyásolják a kalandot - emiatt érdemes mindkét könyvet többször elolvasni!