szerző: Jeffrey Dean
eredeti megjelenés: 2015
terjedelem: ?
műfaj: sci-fi
Ismerj meg egy felnőtté válásról szóló történetet, amely egy posztapokaliptikus világban játszódik! Ez a Westward Dystopia előzmény-kalandja, amelyben egy ifjú városlakó cipőjébe léphetsz, aki nemrég lépett be a Technomanták Céhébe – Root városának uralkodó elitjébe. Az életed örökre megváltozik, mikor a Pusztaság radioaktív mutánsai megtámadják a szülővárosodat, és téged besoroznak egy szokatlan csapásmérő erőbe.
Válaszd ki az utadat az első valódi csatád megrázó pillanataiban!
Indulj el egy mentőküldetésre Spire mutáns erődjébe és éld át a tűzkeresztséget!
Csatlakozz négy társhoz, akiknek az élete hajszálon függ! A te döntéseid jelenthetik a különbséget élet és halál, valamint a küldetés sikere vagy kudarca között.
Háttértörténet
Az első könyvben megismert háttérsztori folytatásaként többet tudunk meg az Utazó világáról. Az Utolsó Nagy Háború után a világ két hatalmi tömbre szakadt szét, s az Unió és a Szövetség között állandósul a harc. Az emberiség számára egyfajta létforma lett az állandó készültség. A harcok szünetében azonban létezik egyfajta tudományos együttműködés a két tömb között. Prometheus Bázis is egy ilyen tudományos kutatóállomás, ahol a Szövetséghez tartozó tudósok is tartózkodnak. Amikor azonban újra kitör a háború, a parancsnok letartóztatja ezeket. Mikor pedig Greene jelzi, hogy önkéntesekre lenne szüksége az Utazó memóriájának kiolvasására, a parancsnok elkábított Szövetségbeli tudósokat küld neki. A kísérletek haladnak, egyre több részlet lát napvilágot az Utazó életéből. Az egyik jelentés, amely a "Spire Ablaze" címet viseli, különösen érdekes...
Ismét főhősünk jelenében. Miután nagy reményű kamaszként kiválasztottak és végigcsináltuk a Technomanták Céhének öt éves kemény kiképzését, a Mérnök Hadtest kötelékébe lépünk. Ezzel bekerülünk Root városának elitjébe.
Játékmenet
A könyv sztorija tehát "történet a történetben": az Utazó - azaz a főhősünk - karrierjének kezdeti időszakába megyünk vissza az elméjéből kiolvasott adatok révén, abba az időbe, amikor még a Technomanták Céhének dolgozott és fogalma sem volt a mutáns képességeiről.
Mivel ez a történet még a Westward Dystopia előtt játszódik, karakterünk nem olyan tapasztalt ereklyevadász. Gránátok helyett csak késeket dobálhatunk, illetve aranyunk sincs. (Bár a jellemzőinket ugyanolyan metódussal dobhatjuk ki, azaz ugyanolyan erős karakterrel indulhatunk.) Természetesen különböznek az előre elkészített karakterek és a Teljesítmények is.
A kaland elején Formázók - energia manipulálására képes mutánsok - hada támadja meg a Technomanták Céhét, és elrabolnak néhány diákot. Egyik tanárunkkal és három másik frissen végzett diákkal együtt nekünk kell megszervezni a támadást a Spire, a mutánsok erődje ellen, hogy megmentsük a foglyokat. Az odaút során sok minden kiderül a Formázók társadalmáról és a Spire mélyén lakó rejtélyes istenségről, az Orákulumról. A könyvben ugyanakkor a karakterek és a köztük lévő kapcsolat is nagy szerepet kap, hiszen főhősünk itt még nem egy magányos, megkeseredett revolverhős.
Ennek a könyvnek is több lehetséges befejezése van, ám ezek közül csak egy viseli "Az Igazság" címet, azaz ez a valódi befejezés.