szerző: John Butterfield, David Honigmann és Philip Parker
eredeti megjelenés: 1985
terjedelem: 540 fejezetpont
műfaj: fantasy, mitológia
Megérkezünk Kréta szigetére, ahol Hermész ismét megjelenik és figyelmeztet minket, hogy a szigeten ősibb erők uralkodnak, így az istenek segítségére ne számítsunk. Ezután az őrök a kikötőből a palotába vezetnek minket.
Játékmenet
Ez a könyv nem csak a sorozat átlagos színvonalából magasodik ki, de általában a játékkönyvek között is igen jónak számít - ami a sorozat többi darabjának ismeretében különös. Lehet, hogy az írók is összekapták magukat, mindenesetre a körülmények a kezükre játszottak. Itt nincs céltalan vándorlás, hiszen a cselekmény egy szűk helyen, Minósz király palotájában játszódik. Kénytelenek voltak jobban kidolgozni a karaktereket, hiszen sokat találkozunk velük. Istenek sincsenek, hogy a kiszólásaikkal megtörjék a hangulatot. Egyszóval ez a könyv jóval egységesebb, komorabb hangulatú, ahol az árnyas folyosókon árulás kísért, a palota alatti sötét járatokban pedig egy ősi rettenet lapul.
A szabályokban is történtek változások. Egyrészt kapunk egy Kitartás nevű főjellemzőt, amelynek értéke 30-ról indul. Ez egy minijátékhoz kell majd (ld. lent). Másrészt Hírszerzés pontokat is szerezhetünk, ezek jelképezik a krétaiakról szerzett hasznos információinkat, amelyeket Athénba visszatérve Becsület pontokra válthatunk majd.
Megérkezésünk után megismerkedhetünk a palota lakóival, akik egytől egyig érdekesen kidolgozott, saját motivációval bíró karakterek. Ennek megfelelően több a párbeszéd is a könyvben. A hatalmas Minósz király, részeges fia, Kremton, a titokzatos főpap, az arrogáns Ariadné, a barátságos, dekadens vagy éppen ellenséges udvaroncok között nem könnyű boldogulnunk, hiszen senkiben sem bízhatunk. Három napot kell eltöltenünk a palotában Démétér ünnepéig, ezalatt kell kiismernünk a palotabeli viszonyokat, túlélnünk a különös rítusokat és intrikákat, segédtárgyakat (pl. fonalgombolyag) szerezni a végső harchoz - és növelnünk a Kitartásunkat.
Az ünnepség során ugyanis meg kell küzdenünk Kremtonnal, Minósz fiával, mégpedig nem egy szokványos harc, hanem egy minijáték keretében. A pankráció során minden körben választanunk kell, hová ütünk vagy rúgunk (fej, törzs, lágyék), majd kockával dobnunk, hogy ellenfelünk azt a testrészét védi-e. Ha nem, akkor Kitartást veszít, ha igen, akkor nem sebződik és átveszi a kezdeményezést. Természetesen a fejet ért találat okozza a legnagyobb veszteséget, ám ennek védelmére van a legnagyobb esély. Ez a minijáték alapvetően nem lenne rossz, de a cselekmény szempontjából nem jó helyen van, hiszen több figyelmet kap és nem is könnyebb (Kremton Kitartása 50), mint magával a Minotaurusszal való küzdelmünk!
Ezután végre lejutunk a labirintusba, ahol meg kell találnunk a szörnyet. Még ezt is sikerült érdekesen megoldani, hiszen a falakon a görög mitológia eseményeit ábrázoló festmények vannak, és a Minotauruszhoz úgy tudunk eljutni, ha követjük Héraklész történetét. Ha minden jól megy, a szörny meghal, a labirintus összeomlik, mi pedig összefutunk Ariadnéval, aki a győzelmünk feletti örömében megkér, hogy vegyük feleségül. Így hát hajóra szállunk, immár hazafelé tartva.