szerző: Joseph Daniels
eredeti megjelenés: 2021
terjedelem: 1020 fejezetpont
műfaj: thriller
1899-et írunk. Valami bűzlik London utcáin. Egy halhatatlan lény ki akar nyitni egy ősi dobozt, amely rászabadítaná a poklot a Földre, és csupán három személy képes megakadályozni őt: a híres nyomozó, Sherlock Holmes, kötelességtudó segédje, Doktor Watson, valamint a pimasz, ám trükkös Agyafúrt Vagány. Te irányítod e három főhőst, akikhez egész seregnyi, Dickens, Doyle, Stoker, Shelley és mások könyveiből előlépett, különös viktoriánus szerzet csatlakozik majd. Derítsd fel e képzeletbeli London utcáit, miközben egy sor rejtélyes eltűnés ügyében nyomozol, melyek egy eddig sosem látott természetfeletti fenyegetéshez vezetnek. Harcolj tolvajokkal, bérgyilkosokkal, elmebetegekkel, vámpírokkal és más emberi és természetfeletti ellenségekkel. Használd ki a karakterek egyedi képességeit egy új harci rendszerben. Játszd végig külön-külön mindegyikük történetét, vagy pedig ugorj át egyik karakterről a másikra egy-egy fejezet végén, hogy az egész sztorit előremozgasd. A döntés a tiéd!
A könyvről
Ez az első és eddigi egyetlen része Joseph Daniels, a Ghosts of Craven Manor írója új sorozatának, mely A Victorian Multiverse Game Book nevet viseli. A sorozat a címének megfelelően a viktoriánus kor híres élő és fiktív irodalmi alakjait hozza össze izgalmas misztikus nyomozós történetekbe.
Szabályrendszer
Sajátos megoldásként a szabályok nem a könyv elején vannak, hanem a fejezetpontokban, a könyv tehát mindig éppen azt a szabályt vezeti be, amelyikre szükség van. Hat fő tulajdonságunk van: Pusztakezes harc, Közelharc, Lövés, Mágia/Tudomány, Következtetés és Lopakodás. Ezen kívül az Életpontjainkat is számon kell tartanunk.
A három választható főhősnek nem csak a tulajdonságai eltérő mértékűek, hanem egyedi képességekkel is bírnak. Sherlock Holmes kiváló megfigyelő, így vele plusz információkhoz juthatunk egy-egy helyszínen, valamint harcban képes kikövetkeztetni ellenfele mozdulatait. Doktor Watson képes megállapítani valakiről, hogy milyen betegsége van, illetve gyógyszereket és egyéb vegyszereket (pl. mérges gáz) tud előállítani. Az Agyafúrt Vagány harcban nem egy nagy ász, azonban lopakodásban és betörésben nincs párja, csak arra kell vigyáznia, hogy kerülje a túlzott feltűnést.
Kalandjaink során kétféle kódszót is szerezhetünk. A Sztoribefolyásoló Események (Story Altering Events, pl. SAE H6) egy-egy döntésünk komoly következményeit jelzik, amelyek kihatnak a történet további menetére. Még érdekesebbek a Karakterközi Események (Crossover Events, pl. COE 13), amelyeket akkor kapunk, ha az egyik karakterünkkel valami olyan dolgot teszünk, amely a többi karaktert is befolyásolja. Pl. ha Watsonnal kinyitunk egy kaput, az a többieknél is nyitva lesz.
Háttértörténet
Dr. Watsonnal vagyunk. Az éjszaka közepén felkelt minket - ki más? - Sherlock Holmes, hogy a segítségünket kérje. Csakhamar egy vidéki ház közelében lopakodunk a hideg éjben. Holmes szerint a ház tulajdonosa az ügyfele, akit egy ismeretlen több alkalommal megfenyegetett a ház megvásárlása után. Az ismeretlen azt állítja, a ház egy ősi kelta temetkezési helyre épült, és az ügyfél megzavarja a holtak szellemeit. Ma éjfélig adott határidőt a kiköltözésre... ám az éjfél elmúlik és sehol senki. Vajon mi folyik itt?
Játékmenet
A könyv mérete és tartalma lenyűgöző: nem kevesebb mint négy történetet kapunk! Bár a helyszín ismerős (a századfordulós London) és a karakterek is ismert alakok, a szerző éppen eléggé átalakította mindegyiket, hogy ne sejthessük meg a következő fordulatot. Többé-kevésbé szabadon kalandozhatunk, ám figyelnünk kell az idő múlására, hiszen a megfelelő karakterrel a megfelelő időben megtett lépések elengedhetetlenek a történet sikeres végigjátszásához. Természetesen több lehetséges befejezés is van.
A könyv bonyolultsága miatt talán nem kezdőknek való, ám a tapasztalt játékkönyv-olvasók számára igazi ínyencséget jelent.