szerző: Dave Morris
eredeti megjelenés: 1993 (Virtual Reality sorozat)
terjedelem: 426 fejezetpont
műfaj: fantasy
Háború készül Glorianne és Sidonia királyságai között az Újvilág területei fölötti ellenőrzés okán. Arannyal megrakott galleonok járják a tengereket, nyomukban zsákmányra éhes kalózok bontanak vitorlát.
Egyedül vagy egy kicsiny csónakban - ezen a kétségbeesett módon próbálsz megszabadulni a szadista Skarvench kapitánytól. Az esélyek ellened szólnak. Ha a szomjúság, az éhség vagy a vihar nem is végez veled, még akkor is elképesztő veszélyeket kell túlélned, miközben mérföldek százait teszed meg a feltérképezetlen óceánon, hogy végre biztonságos révbe érj.
Mégis meg kell tenned, ugyanis egyedül te ismered Starvench legutóbbi és leggonoszabb tervét. Elhatározod, hogy legénységet gyűjtesz, szerzel egy hajót és elindulsz a bosszú és igazságtétel útján. Sorsod számtalan akadályon: élőholt kalózokon, tengeri szörnyeken, elátkozott hajókon, boszorkányokon és ősi isteneken át vezet. S a végén ott a legnagyobb fenyegetés: a látomás, melyben gyűlölt ellenséged kezétől halsz meg.
Háttértörténet
Első hajóutad az Újvilágba katasztrófával végződött: Skarvench kapitány kalózhajója vett üldözőbe. A legénység lemészárlása után az ördögi kapitány téged is főbe lőtt...
Mindez két évvel ezelőtt történt, azóta minden éjjel ugyanezt álmodod. Túlélted a lövést, bár csak centikkel. Azóta a kalózhajón szolgálsz, és kénytelen vagy végignézni Skarvench kegyetlenkedéseit. Amikor egy misszionárius szerzetesekkel megrakott hajót akar lemészárolni, a legénység egyik tagja megakadályozza - a kapitány brutálisan kivégzi ezért. Felháborodásodban bosszút fogadsz ellene. Hamarosan társakra lelsz: három tengerész aznap éjjel szökést tervez, hogy egy csónakon tegyék meg a több száz mérföldes utat a legközelebbi kikötő felé.
Szabályrendszer
A 12 választható képesség: Mozgékonyság, Verekedés, Bűverő, Ravaszság, Folklór, Célzás, Tolvajlás, Hajózás, Varázslás, Utcai érzék, Vívás, Túlélés. A 7 előre elkészített: karakter: kalandor, kalóz, elcserélt gyermek (changeling), cigány, tengerész, bajvívó, mágus. Bűverőnél egy mágikus amulett, Célzásnál egy pisztoly, Varázslásnál egy varázsbot, Vívásnál egy kard tulajdonosai vagyunk.
Játékmenet
Teljesen szabadon utazgathatunk a tengeren. A világ a 16. századi felfedezések korát idézi, némi dark beütéssel. Élőholtak, sellők, boszorkányság, tengeri szörnyek... Ugyanakkor kóborlásunk mégsem céltalan: nyomokat kell gyűjtenünk, melyekből megtudhatjuk, hol találjuk meg ellenségünket. Az idő telik, és ha elpazaroljuk, akkor lehetetlen lesz megállítanunk Skarvenchet.
A könyv Virtual Reality-s kiadása innen letölthető.