szerző: Aaron Emmel és C. Aaron Kreader
eredeti megjelenés: 2016-2019
terjedelem: ?
műfaj: sci-fi
A Midnight Legion egy szemet gyönyörködtető játékkönyv-sorozat, ahol a könyvek összes belső illusztrációja színes! (Egyébként az alkotók egyike az illusztrátor). Az első kötet egy dobozos kiadásban érkezett, amelyben elegendő hely van mindhárom könyvnek, ezenkívül helyet kapott benne a Memory and Rulebook (ebben külön kigyűjtve vannak a játék szabályai, valamint a fokozatosan visszatérő memóriafoszlányaink), egy térkép és két egyedi kocka is. A könyveknek van egy blogja is.
A sorozathoz a három könyvön kívül még megjelent egy "0." rész The Last Recruit címen. Ez egy minikaland, amely azt meséli el, hogyan kerültünk az Éjféli Légióba.
A történet egy posztapokaliptikus környezetben játszódik, ahol lassan derül ki, kik vagyunk és mi a szerepünk. Nagyon sok fejtörőt kell megoldanunk, miközben összerakjuk a "nagy képet".
Szabályrendszer
A netről letölthető Quick Rules alapján karakterünknek két pontértéke van: az Életerő és az Energia. Mindkettő 10-es értékről indul. Energia pontjainkból dobhatunk Hatodik Érzékre, illetve elkölthetjük őket, hogy bónuszokat kapjunk a dobásainkra.
Rendelkezünk ezenfelül három tulajdonsággal is: Harci tudás, Lopakodás és Hatodik érzék. Ezek szintje 5-ről indul, de összesen még 5 pontot szétoszthatunk közöttük. Amikor próbára kell tennünk a tulajdonságainkat, akkor két kockával kisebbet vagy egyenlőt kell dobnunk a tulajdonság értékéhez képest. A dobás előtt elkölthetünk max. 2 Energia pontot, ezek pontonként eggyel megnövelik a tulajdonságunkat a próba idejére.
Némely fejezetpont végén szerepel a "Hatodik Érzék" kifejezés. Ilyenkor 1 Energia pont elköltésével dobhatunk a Hatodik Érzékünkre. Ha sikerrel járunk, akkor elolvashatunk kettőt az onnan elágazó fejezetpontok közül, és eldönthetjük, melyiket választjuk.
Harc esetén az egyik kocka a miénk, a másik az ellenfelünké lesz. Miután mindkettővel dobtunk, a mi Hős Kockánk eredményéhez hozzáadjuk a Harci tudásunkat, plusz a fegyver módosítónkat (ha nincs fegyverünk, -1-et), illetve max. 3 Energia pontból vehetünk +1-es bónuszokat. Az Ellenség Kocka eredményéhez ellenfelünk harcértékét adjuk hozzá. Ha a mi összegünk magasabb, megsebeztük őt. A sebzés mértéke a fegyverünktől függ (az imént elköltött Energia pontok a sebzésünkhöz is hozzáadódnak). Ellenkező esetben az ellenfél sebzését kell levonnunk az Életerőnkből.
Kalandunk során még fontos információkat (Insight) is gyűjthetünk, ezek gyakorlatilag a máshonnan is ismert kódszavak. Illetve a fokozatosan visszatérő emlékeinket jelképezik a memóriafoszlányok, amelyeket bizonyos pontokon vehetünk Memória pontokból - ilyenkor a külön füzetben kell elolvasnunk a megjelölt emlékdarabot.
Operation Deep Sleep
Egy android ügynök vagy, akit több száz évnyi alvás után aktiváltak. Küldetésed célja még mindig évszázadokra van a jövőben, ám földalatti bázisodat megtámadták, és szükség van rád, hogy megvédd azt.
Sajnos időbe telik, amíg visszatérnek az emlékeid. Miközben harccal, ravaszsággal vagy lopakodással eljutsz az alsó szintről a felszínre és az emlékeid kezdenek visszaszüremleni, rájössz, hogy küldetésed nem az, aminek gondoltad - és talán te sem az vagy, akinek gondolod magad.
Okosan válaszd meg a stratégiád, mert minden döntés más lehetőségekhez vezet később. A világ megváltozott azóta, hogy elaltattak, és el kell döntened, hogy követni akarod-e ősi parancsaidat, vagy pedig készen állsz arra, hogy egy új jövőt hozz mozgásba.
The World Reborn
Több mint négy évszázad telt el azóta, hogy a Pusztítás elárasztotta a Földet. Azok a fajok, amelyek fennmaradtak, összeolvadtak és újjászülettek a mindent átalakító atomtűzben. Immár az ő sokféle utóduk népesíti be a bolygót. Te az Éjféli Légió ügynöke vagy, feladatod az élet megőrzése és a civilizáció újjáépítése. Rajtad kívül csak egy női ügynök maradt, ő pedig valahol előtted jár, az utolsó megmaradt bázisotokat keresve. Hacsak nem éred el őelőtte, át fogja venni a hatalmat a parancsnoki központban és az ősi fegyverek segítségével egy második Pusztítást szabadít el. Ha sikerrel jár, ezúttal semmi nem marad életben. A hajsza új teremtményekhez és elveszett technológiákhoz vezet - és talán olyan nyomokhoz is, amelyeket ellenséged hagyott hátra. Ám légy óvatos! Ezen a folyton változó földön nincsenek kitaposott ösvények, és semmi sem az, aminek látszik.
Portal of Life
A világod a múlté. A világ, mely a helyébe lépett, idegen és vad, ám csodás élettel teli. Az Éjféli Légió utolsó bázisán egy számítógép irányítja a technológiát, amely elpusztíthatja vagy segítheti a fejlődését.
Ha elég erős vagy, legyőzheted az ügynököt, aki elárulta a küldetésedet. Ha elég okos és ügyes vagy, megoldhatod a bázis fejtörőit és elkerülheted a csapdáit. De még akkor is a végén szembe kell nézned magával az öntudatra ébredt, valószínűleg megzavarodott számítógéppel. Az, hogy mit tud elmondani neked, attól függ, mennyit vagy hajlandó feláldozni azért, hogy visszakapd az elveszített emlékeidet.