Játékkönyvek a nagyvilágból

Élet a Fighting Fantasyn túl

Új Rend-ciklus (Lone Wolf 21-31.)

szerző: Joe Dever, Ben Dever és Vincent Lazzari
eredeti megjelenés: 1994-98 és 2016-2020 (Lone Wolf sorozat)
terjedelem: 350 fejezetpont
műfaj: fantasy

 

fw21.jpg

Voyage of the Moonstone

Miután Magányos Farkas, a Kai Rend legfőbb mestere visszaszerezte a Holdkövet a sötét isten, Naar karmaiból, az ereklye Sommerlundba, a Kai-kolostorba került. A Holdkő áldása nyomán Sommerlundra bőség és jólét köszöntött, sőt még az évszakok is egyetlen hosszú tavasszá változtak. Nyilvánvaló volt, hogy a Holdkő hatalma felborítja a természet egyensúlyát, ráadásul állandó célpontot jelent Naar szolgái számára. A rend vezetése ezért úgy döntött, hogy valakinek vissza kell juttatnia a Holdkövet eredeti tulajdonosaihoz, a Shiantikhoz. Magányos Farkas minket, az új Kai-rend öt Nagymesterének egyikét szemelt ki a feladatra. Útnak eredünk hát a messzi Lorn-sziget felé.

 

fw22.jpg

The Buccaneers of Shadaki

Hajónkat Vassagonia közelében kalózok támadták meg, éppen hogy el tudtunk érni Cape Kabar kikötőjébe, ahonnan szárazföldön értük el Dessi fővárosát. Innen még hosszú hajóút vár ránk Dél-Magnamund vad partjai mentén, hogy elérjük a Lorn-szigetet. Shadaki földjére érve, Ghol-Tabras városában azonban csapdába esünk és menekülnünk kell. Veszélyek közepette érünk el Suhn városába, ahonnan egy hajón közelíthetjük meg Lorn szigetét.

 

fw23.jpg

Mydnight's Hero

Suhn városából mágikus úton jelentjük a küldetésünk sikeres teljesítését Magányos Farkasnak, aki azonban rossz híreket közöl velünk. Siyen királyát, Oridont meggyilkolták. Az utódja, Karvas herceg száműzetésben él Sheasu szigetén. Siyen hagyományai szerint a hercegnek 60 napja van, hogy jelentkezzen a trónért - ha nem teszi, a korona a gonosz Sadanzo báróra száll. Magányos Farkas szerint a báró Naar szolgája és sötét hatalommal bír, így nem szabad megengedni, hogy megkaparintsa legyen Dél-Magnamund egyik legerősebb országát. Mivel mi vagyunk a legközelebb a Sheasu-szigethez, nekünk kell megtalálnunk Karvast. Társunk egy varázsló, Acraban lesz, akivel a sziget fő kikötőjében, Mydnightban kell találkoznunk.

 

fw24.jpg

Rune War

Sikeres küldetésünk után hazatérve a Kai kolostorba a megérdemelt pihenés helyett ismét baljós hírek fogadnak. Eldenora zsarnoka, Lord Vandyan gonosz seregeivel sorra rohanja le szövetségeseinket Közép-Magnamundon. S ami még rosszabb, serege zöme vorkákból áll - e szörnyetegeket Agarash, a Kárhozott teremtette és annak bukásával kihaltnak hitték. Ám úgy tűnik, az Agarash hatalmát rejtő rúnák most előkerültek és Vandyan megkaparintotta őket. A Kai Rend Magányos Farkas vezetésével útnak indul, hogy visszaverje a gonosz áradatot. A mi feladatunk, hogy Vandyan erődjébe, Skull-Torba behatolva elpusztítsuk a rúnákat.

 

fw25.jpg

Trail of the Wolf

Győzelmünk révén Varetta megmenekült és minket hősnek kijáró tisztelet fogad. Égi hajón repülhetünk haza, a Kai kolostorba, míg Magányos Farkas a sereggel szárazföldön vonul hazafelé. Ám csak telnek a napok... végül egy hírnök érkezik, akinek elmondása szerint Magányos Farkast elrabolták! Egy sötét örvény ragadta el - számunkra ismerős ez az alak, hiszen Vandyan kastélyában találkoztunk vele: ez Zorkaan, a Lélekorzó. Mikor az őt megidéző rúnát elpusztítottuk, e gonosz entitás Magnamundon ragadt. Naar isten parancsára Xaol, a feketemágus megbéklyózta és az erődjébe, Gazad Helkonába vitette őt, Magányos Farkassal együtt. Önként jelentkezünk, hogy kiszabadítsuk rendünk vezetőjét.

 

fw26a.jpg

The Fall of Blood Mountain

Bor törpéi nagy bajban vannak: túl mélyre ástak a hegyekben, és felébresztették a Shom'zaát, ezt az ősi szörnyet, amelyet még az Ősmágusok börtönöztek be. Ryvin király népe mindent megtesz, hogy visszaverje a Shom'zaa seregeit, ám erejük fogytán van. Ha az ellenség győz és Bor Trónterme elesik, Andarin Trónszéke elpusztul, és a törpék többé nem tudják fenntartani magukat a föld mélyén. Magányos Farkas felajánlja nekünk a küldetést, amelyet azonnal elfogadunk. Borba kell utaznunk tehát, hogy kivegyük részünket a földalatti járatok és kamrák mélyén tomboló harcból és a Napkristály segítségével legyőzzük a sötétség erőit.

 

fw27.jpg

Vampirium

Dél-Magnamund békéjét ismét veszély fenyegeti: Sejanoz, Bhanar vámpíruralkodója ásatásokat végeztetett Naarosban, amely valaha Agarash, a Kárhozott fővárosa volt. A gonosz zsarnoknak sikerült megkaparintania Naar Karmát, a sötétség istenének ereklyéjét, amellyel szolgái hazafelé tartanak. Siyen királyának elit felderítői a nyomukban vannak, és a Sunderer-hágónál lesben állva várják a megfelelő alkalmat a rajtaütésre - azonban félő, hogy kicsiny csapatukat a gonosz erői legyűrik és akkor a nagyhatalmú varázstárgy Sejanoz birtokába kerül. Segítenünk kell nekik. Mivel Magányos Farkas haditanácsra készül, minket küld, hogy szerezzük meg Naar Karmát és juttassuk el az Ősmágusokhoz, hogy végleg elpusztíthassák azt.

 

fw28.jpg

The Hunger of Sejanoz

Miután számtalan veszéllyel dacolva, magát Sejanozt is legyőzve megszereztük Naar Karmát, társunkkal, Lord Rimoah-al, az Ősmágussal légi hajón Chai baráti országába menekültünk. Az uralkodó, Xo-lin fényes ünnepséget szervezett számunkra, ám ezt rossz hírek zavarják meg: Sejanoz nem adta fel a dolgot, és seregével megkezdte Chai invázióját. A túlerő sorra foglalja el Chai városait, mígnem az idős uralkodó maga is menekülni kényszerül. A szomszédos Tazhan város a célja, ahol szövetségeseket kíván gyűjteni. Ám kevés embere maradt, és az út 17 napig tart. A kísérettel kell tartanunk, hogy megvédjük Xo-lint útja során.

 fw29.png

The Storms of Chai

18 év telt el az előző könyv eseményei óta. Sejanozt legyőzték, Chai diadalmas seregei elfoglalták Bhanar nagy részét. A Shiantik elhagyták Lorn szigetét és csatlakoztak Ishir istennőhöz a Fény Síkján; a szigeten 10 év alatt egy második Kai kolostor épült fel. A Jó erőit ugyanakkor több irányból is támadások érik. Északról a jégbarbárok egyesített hadereje tör rá a civilizált országokra Tvor'tana hadúr vezetésével. A drakkarok ismét mozgolódnak a hadimarsall, Ranghor alatt, akit a Nadziranim varázslók segítenek. A Maaken-hasadék kiszélesedett és ismét a Vashna-szolgák zarándokhelyévé vált. És ez csak néhány e vérzivataros évek eseményei közül...

Mi a déli Kai kolostor egyik vezetője lettünk. Egy napon Magányos Farkas és hőstársai érkeznek hozzánk, szokás szerint rossz hírekkel. A sötétség erői több ponton is támadásba lendültek, ezért a Kai rend elhatározta, hogy az összes Nagymestert fontos feladattal bízza meg. Küldetésünk ezúttal Chai fővárosába, Penseibe szólít minket. Az uralkodói trónszék egyik dísze ugyanis egy mágikus drágakő, Agarash Szeme, amelyet el kell kérnünk a császártól. Chai szomszédját, Bhanart ugyanis egy Zashnor nevű Nadziranim varázsló kerítette hatalmába, akinek birtokában van egy Naar Karmához nagyon hasonló ereklye. (Az eredetit Dessi Ősmágusai még mindig nem tudták elpusztítani.) Zashnor Chai megtámadására készül, ugyanis ha sikerül a tárgyát egyesítenie Agarash Szemével, óriási hatalmú fegyverre tenne szert. Nekünk kell ebben megakadályoznunk őt.

 

fw30.jpg

Dead in the Deep

Acélkéz, a Kai rend egyik Nagymestere eltűnt Emolyria ősi romvárosában, amely a Maaken-hasadék peremén fekszik. Ez a város újabban a Naart szolgáló sötét erők egyik központja lett. Be kell merészkednünk az elátkozott labirintusba, hogy kiszabadítsuk társunkat és rájöjjünk, miféle gonosz hatalom éledezik a hasadék mélyén.

 

fw31.jpg

The Dusk of Eternal Night

Vashna, a Sötét Úr feléledt és a Nyughatatlan Holtak légióinak élén elnyeléssel fenyegeti Magnamundot. A Jó seregeinek egyik parancsnokaként készülünk a harcra. Ugyanakkor egy másik fenyegetésnek is a nyomára bukkanunk. Egy titkos társaság fertőzte meg a szabad országok udvarait, hadseregeit, céheit és varázslótársaságait. Több ezer éve rejtőzködnek a homályban, készülve a megfelelő pillanatra, amikor a rituálé végrehajtásával kiszabadíthatják Naar Igaz Fiát. Be kell utaznunk Dél-Magnamundot, hogy megtaláljuk e titkos szervezet rejtekhelyeit. 

Játékkönyvek a nagyvilágból

Leírások főleg angol nyelven megjelenő játékkönyvekről, sorozatokról.

Címkék

1980-as (36) 1990-es (14) 2010-es (36) 2020-as (25) Aaron Emmel (1) ACE Gamebooks (7) Adam Carter (3) Andrew Chapman (1) A Ghostly Time Travelling Game Book (3) A Road Less Traveled (4) Ben Dever (1) Blood Sword (6) C. Aaron Kreader (1) Car Wars (1) Creede & Sharleen Lambard (1) Cretan Chronicles (4) D. L. Lewis (3) dark fantasy (9) Dave Morris (21) David Honigmann (4) David Konkol (1) David Lowrie (5) David Sharrock (2) David Tant (5) David Velasco (1) David Walters (3) Demons Bane (3) DestinyQuest (5) Destinys Role (4) Eternal Champions (3) Fabled Lands (8) Falcon (7) fantasy (79) Fatemaster (1) Flint Dille (1) Gary Gygax (1) Golden Dragon (1) Graham Plowman (1) Herman S. Skull (3) hétköznapi (1) horror (7) J. H. Brennan (1) James A. Hirons (1) Jamie Thomson (28) Jeffrey Dean (4) Joe Dever (5) Joe Ward (1) John Butterfield (4) Jonathan Green (7) Jon Sutherland (1) Joseph Daniels (4) K. J. Shadmand (1) Literally Immersive Gamebooks (1) Lone Wolf (6) Mark Lain (4) Mark Smith (15) Martin Charbonneau (1) Martin Noutch (4) Michael J. Ward (5) Midnight Legion (1) mitológia (5) Oliver Johnson (7) paródia (5) Paul Gresty (2) Paul Vernon (1) Philip Parker (4) politikai (2) Portsrood Protectors (2) Real Life Gamebooks (1) Sagard the Barbarian (1) Sagas of the Demonspawn (1) Samuel Isaacson (7) sci-fi (26) Scott Haring (1) Shadow Thief (4) Simon Farrell (1) Simon Wiese (1) sorozat (28) steampunk (6) Steam Highwayman (4) Steve Jackson (1) Swen Harder (1) The Cluster of Echoes (5) The Entram Epic (4) The Legends of Skyfall (5) thriller (6) Tolkien Quest / Middle-Earth Quest (1) történelmi (1) Two-Fisted Fantasy (3) Victoria Hancox (5) Vincent Lazzari (1) Virtual Reality / Critical IF (5) VulcanVerse (1) W. G. Armintrout (1) Wayne F. Densley (1) Way of the Tiger (9) Woven Paths (2) Yve Newnham (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása