Játékkönyvek a nagyvilágból

Élet a Fighting Fantasyn túl

Star Bastards (Two-Fisted Fantasy 1.)

szerző: Herman S. Skull
eredeti megjelenés: 2016 (Two-Fisted Fantasy sorozat)
terjedelem: 400 fejezetpont
műfaj: sci-fi paródia

starbast.jpg

Fülszöveg

Nagy sebességű üldözés az elhagyott 66³ csillagpályán!

Az Űrfelfedező Lengyel összeakasztotta a bajszát a nagy hatalmú, csillagokon átívelő Konglomerátummal, és a törvény ebei a sarkában loholnak. Segíts neki, hogy elkerülhesse az igazságszolgáltatást, vagy pedig üldözd őt puskával a kézben annak a zsarunak a személyében, aki esküt tett az elfogására. Bárhogyan is választasz, ez egy igazi kemény öklű üldözés lesz a galaxis legveszélyesebb és legelhagyatottabb vidékén, telis-tele emlékezetes szereplőkkel, rosszban sántikáló idegenekkel és halálos csapdákkal.

Te mozgatod a szálakat: repülj, hazárdjátékozz, harcolj és ügyeskedj, amíg el nem éred a szabadságot vagy a győzelmet ebben a Two-Fisted Fantasy kalandban! A lapokon egy teljes szabályrendszert találsz arra, hogyan röpködj a csillagpályákon és hogyan küldd padlóra a Star Bastards univerzum lakóit – neked csupán két dobókockára és a két kőkemény öklödre lesz szükséged!


Háttértörténet

A könyv gyakorlatilag két kalandot tartalmaz, ugyanis az elején el kell döntenünk, kinek a bőrébe akarunk bújni. Választott karakterünktől függ a háttértörténetünk is.

Miroslaw Hermaszewski lengyel űrhajós, aki a valóságban a Szojuz-30 űrhajó fedélzetén 1978-ban részt vett egy űrrepülésen. A történet szerint azonban soha nem érte el a Szaljut-6 űrállomást, mert egy féreglyuk beszippantotta és a galaxis túloldalán dobta ki. A szovjet biológiai kísérleteknek és az űrsugárzásnak köszönhetően három méter magasra nőtt, és most ő a galaxis egyik fenegyereke, híres felfedező, aki módosított Szojuz-30-asával járja a csillagpályákat. Legutóbb azonban sikerült magára haragítania a Glomot, az Értelmes Lények Konglomerátumát. (Miroslaw a szövegben is végig lengyelül beszél, amelyet amúgy senki nem ért meg a galaxis e részén.)

Leo Canid a Konglomerátum Rendőrfőnökségének keményen dolgozó detektívje, aki azonban utálja a rövid pórázat. (A könyv kétértelmű marad abban, hogy Leo tulajdonképpen kutya-e.) Amikor egy korrupt bolygókormányzót akar lebuktatni, a karrierje bánja, és a 66³-as útra száműzik, hogy csempészeket és egyéb bűnözőket hajkurásszon. Egy nap az állomásfőnök magához hívatja, és megcsillantja előtte a lehetőséget: ha lekapcsolja az Űrfelfedező Lengyelt, visszakaphatja a jó állását.


Szabályrendszer

Igencsak részletes szabályrendszerrel van dolgunk. Mindkét karakterre ugyanazok a szabályok vonatkoznak, kivéve, ahol kifejezetten mást ír a szöveg. Tulajdonságaink: Tapasztalat (mennyire vagyunk jók abban, amit csinálunk, pl. járművezetés, lövöldözés), Energia (mennyi energiát tudunk fektetni a dolgokba, ha 0-ra csökken, meghaltunk), Ököl (mennyire vagyunk kemény legények). Tapasztalatunk kezdőértéke 6, Energiánké 60, Öklünké 2 (természetesen). De kezdésnél még dobnunk kell két kockával, és a kapott eredményt felhasználhatjuk karakterünk fejlesztésére. Tapasztalatunkat max. 6 ponttal, Energiánkat 9 ponttal növelhetjük (Energiára minden pont +10-et ad), Öklünket viszont semennyivel. Költhetünk viszont pontot extra képességekre: A megfelelő cucc (napi egy újradobási lehetőség), Tökös fickó (nem kell Sebesülésre dobnunk, ld. lent), Jó cimbora (a segédpilótánk +1 Tapasztalatot kap).

Űrhajónknak szintén megvannak az értékei: Hajótest, Pajzsgenerátor és Teljesítmény. Ezek meg vannak adva, persze Miroslaw Szojuz-30-asa és Leo 1974 Dubhe Merope Sedanja némiképp különbözik. Utóbbi rendelkezik egy csillagközi hajtóművel is, amellyel nagy sebességre gyorsulva napokkal lerövidítheti a csillagközi ugrások időtartamát.

Itt említem meg, hogy a könyvhöz rengeteg színes kártya is tartozik, ezekből 8 a segédpilótánkat, 44 pedig a kaland során fellelhető tárgyakat ábrázolja.

Egy segédpilótával kezdünk, akit induláskor 6-ból választhatunk ki (utunk során még két jelöltet találhatunk). Ezek elég színes társaság és persze mindegyik különböző szinten értenek a dolgokhoz. Tulajdonságaik: Harc, Ököl, Manőver, Pajzsok, Fegyverzet; mindegyiküknek van egy különleges képessége is.

  • Elwoo Blue (csak Leo): gombaszerű lény, tehetséges zenész, aki a börtönből szabadult, hogy segítsen Leónak. Egyetlen vágya, hogy szabadlábra kerülve összeszedhesse a bandáját.
  • Bones (csak Miroslaw): ez a hallgatag csontváz a Lengyel régi cimborája, aki abból él, hogy whistle-tudásával kifosztja a gyanútlan utazókat a 66³-os út mentén.
  • Moc: egyetlen célja, hogy minél többen eladjon az Encyclopedia Stellariából. Mivel erre a civilizált világok lakói nem nagyon vevők, az elmaradott határvidékeken próbálkozik.
  • Tarlee: leszerelt Glom-katona, aki a volánokhoz tart, hogy zsoldosként próbáljon szerencsét. Sokat káromkodik, de a fegyvereit rendben tartja.
  • Horizon-8 (HATE): egy elmaradott civilizáció által fellőtt űrkutató robot, aki idővel öntudatra ébredt, ruhát és fegyvert vásárolt és most hazafelé tart, hogy bosszút álljon azokon, akik kilőtték a mélyűrbe.
  • Farmer Gocky: egy mezőgazdasági világról származó hatkarú lény, aki űrkalandokról álmodozva elhagyta otthonát. Pár hét múlva nincstelenül és megkeseredetten hazafelé indult.
  • Iysp Eeld: növényi biztonsági őr, akit út közben szedhetünk fel. Elege lett a sok söpredékből, így most velünk tart, és akár táplálék-kiegészítésként is hasznosítható.
  • Catte Chakold: a Catte Birodalomban az olyan rágcsálók, mint Chakold, másodrendű állampolgárnak számítanak. Ő azonban átvette a Caterwaul Fegyverfelügyelőjének személyazonosságát (az illető lenyúzott bőrével együtt), és szívesen velünk jön.

A segédpilótának megmondhatjuk, hogy ne vegyen részt a harcban, illetve el is bocsáthatjuk őket.

Harc terén a könyv háromfélét ismer: közelharcot, távolsági harcot és űrcsatát. Közelharcnál a körünkben először is el kell döntenünk, mennyi Energiát akarunk a harcra szánni (max. a Tapasztalat értékünkkel egyenlő lehet), ezt le kell vonnunk. Ezután dobunk mindegyik Öklünk után egy kockával, és a legmagasabb eredményt hozzáadjuk az elköltött Energia pontokhoz. Ezután dobunk ellenfelünknek is minden Ökle után, és a legmagasabbat hozzáadjuk a Tapasztalat értékéhez. Ha a mi összegünk magasabb, ellenfelünk veszít 1-et az Egészség jellemzőjéből. Ellenkező esetben nem történik semmi. Ellenfelünk akkor halálozik el, ha 0-ra csökken az Egészsége, mi pedig akkor, ha 0-ra csökken az Energiánk. A távolsági harc az előbbihez hasonló, ám ha a két összeg döntetlen vagy a miénk kisebb, szerzünk egy Sebesülést. A Sebesülések permanensen 1-el csökkentik a Tapasztalatunkat, amely ha 0-ra csökken… nos, tudjuk.

Űrcsata esetén a körünkben szét kell osztanunk max. annyi pontot, amekkora a Tapasztalat értékünk a hajónk három funkciója: Fegyverzet, Manőver és Pajzsok között. Ezt a pontmennyiséget le kell vonnunk a hajónk Teljesítményéből. El kell döntenünk, hol használjuk fel az Ököl értékünket (ez +1k6-ot jelent). Segédpilótánk a Tapasztalatát és Öklét felhasználja az egyik funkcióra, így nekünk csak a másik kettőre kell figyelnünk. Ezután összevetjük a Fegyverzet értékünket a másik hajó Manőver értékével, és amennyivel magasabb a miénk, annyi találatot értünk el. Minden találat után dobnunk kell egy kockával, és ha magasabbat dobtunk az ellenfél Pajzsánál, akkor 1 pontot veszít a Hajótest értékéből, valamint a Pajzsa 0-ra csökken. Ha a dobásunk alacsonyabb, akkor ellenfelünk csak 1 Pajzsot veszít. Majd ellenfelünk jön, és az ő Fegyverzet értékét kell összevetnünk a mi hajónk Manőverével. Amennyiben egy hajó Hajótest értéke 0-ra csökken, megsemmisült, illetve akkor is veszítünk, ha hajónk Teljesítménye 0-ra zuhan. A körök végén még dobnunk kell minden pont után, amit vesztettünk a körben a Hajótest értékből, és 6-os dobásnál egy Súlyos találatot szenvedünk el. Ezekre ismét dobnunk kell egy táblázaton, amely további büntetéseket ad (pl. tűz üt ki a hajón, valami fontos berendezés megsemmisül stb.).

Képességpróbánál szintén max. a Tapasztalatunkkal egyenlő számú Energiát áldozhatunk be, majd az Öklünkkel egyenlő kockával dobhatunk, a legmagasabbat véve. Az Energia+Ököl összegnek magasabbnak kell lenni a próba nehézségénél.

Végül még számon kell tartanunk a Csillagidőt, illetve Leo esetében a Nyakörvek számát. Utóbbi 0-ról indul és a teljesítményünket méri.

Összességében a szabályok enyhén túlbonyolítottnak tűnnek egy játékkönyvhöz képest...


Játékmenet

A fenti leírásból szerintem nagyjából képet kaphattunk arról, milyen hangulatú űrkalandokra számíthatunk a könyvben. Valószínűleg a Galaxis Útikalauz környékén kell keresnünk a könyv inspirációját.


starb.png

Játékkönyvek a nagyvilágból

Leírások főleg angol nyelven megjelenő játékkönyvekről, sorozatokról.

Címkék

1980-as (36) 1990-es (14) 2010-es (36) 2020-as (25) Aaron Emmel (1) ACE Gamebooks (7) Adam Carter (3) Andrew Chapman (1) A Ghostly Time Travelling Game Book (3) A Road Less Traveled (4) Ben Dever (1) Blood Sword (6) C. Aaron Kreader (1) Car Wars (1) Creede & Sharleen Lambard (1) Cretan Chronicles (4) D. L. Lewis (3) dark fantasy (9) Dave Morris (21) David Honigmann (4) David Konkol (1) David Lowrie (5) David Sharrock (2) David Tant (5) David Velasco (1) David Walters (3) Demons Bane (3) DestinyQuest (5) Destinys Role (4) Eternal Champions (3) Fabled Lands (8) Falcon (7) fantasy (79) Fatemaster (1) Flint Dille (1) Gary Gygax (1) Golden Dragon (1) Graham Plowman (1) Herman S. Skull (3) hétköznapi (1) horror (7) J. H. Brennan (1) James A. Hirons (1) Jamie Thomson (28) Jeffrey Dean (4) Joe Dever (5) Joe Ward (1) John Butterfield (4) Jonathan Green (7) Jon Sutherland (1) Joseph Daniels (4) K. J. Shadmand (1) Literally Immersive Gamebooks (1) Lone Wolf (6) Mark Lain (4) Mark Smith (15) Martin Charbonneau (1) Martin Noutch (4) Michael J. Ward (5) Midnight Legion (1) mitológia (5) Oliver Johnson (7) paródia (5) Paul Gresty (2) Paul Vernon (1) Philip Parker (4) politikai (2) Portsrood Protectors (2) Real Life Gamebooks (1) Sagard the Barbarian (1) Sagas of the Demonspawn (1) Samuel Isaacson (7) sci-fi (26) Scott Haring (1) Shadow Thief (4) Simon Farrell (1) Simon Wiese (1) sorozat (28) steampunk (6) Steam Highwayman (4) Steve Jackson (1) Swen Harder (1) The Cluster of Echoes (5) The Entram Epic (4) The Legends of Skyfall (5) thriller (6) Tolkien Quest / Middle-Earth Quest (1) történelmi (1) Two-Fisted Fantasy (3) Victoria Hancox (5) Vincent Lazzari (1) Virtual Reality / Critical IF (5) VulcanVerse (1) W. G. Armintrout (1) Wayne F. Densley (1) Way of the Tiger (9) Woven Paths (2) Yve Newnham (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása