szerző: Dave Morris
eredeti megjelenés: 1994 (Virtual Reality sorozat)
terjedelem: 453 fejezetpont
műfaj: sci-fi
Fülszöveg
A 24. század hajnalán járunk. A Föld haldoklik. A Gaia, a globális felmelegedés kiküszöbölésére tervezett műholdrendszer irányíthatatlanná vált. Egy új jégkorszak szorítja kérlelhetetlen markába a bolygót. Az emberiség a kihalás szélén áll.
Az emberiség utolsó reménye a Volent Szíve, egy különös meteor, amely már eddig is mutációt és káoszt okozott a földön. A legenda szerint aki megtalálja, akkora hatalmat nyer, amellyel az egész univerzumot újjáalakíthatja .
Miközben a jégtakaró egyre nyújtózik és a világ a végóráit éli, te és egy maroknyi elkeseredett vetélytársad versenyt futtok a Szív után. Csak egyvalaki győzhet. Vajon elég könyörtelen és leleményes vagy, hogy megszerezd a végső jutalmat?
Háttértörténet
Ebben a jövőben játszódó könyvben a Földön egy új jégkorszak van a Gaia nevű időjárás-irányító műholdrendszer megbolondulása miatt. A Gaia egy józan pillanatában üzenetet sugároz, amelyet véletlenül elkapunk, ebben a Volent Szíve nevű meteor legendáját halljuk. A Föld megmentésére csak ez a misztikus hatalom képes, amely tulajdonképpen isteni hatalommal ruházza fel a megtalálóját.
Szabályrendszer
A választható képességek itt: Mozgékonyság, Közelharc, Ravaszság, Kibernetika (informatika), Teleérzék (pszí), Műveltség, Paradoxolás (a valóság manipulálása), Járművezetés, Szélhámosság, Lövés, Utcai érzék, Túlélés. A 7 előre elkészített karakter: felfedező, fejvadász, kém, kereskedő, látnok, tudós, mutáns. A Teleérzék és Paradoxolás képesség birtokában egy pszí-fókusszal, míg a Lövés képességgel egy barysal-puskával indulunk.
Játékmenet
A könyv két részre oszlik. Az elsőben a fagyos Appennini-félszigetről indulva kell eljutnunk a Szahara helyén elterülő jégmező közepén található rejtett városba, Du-Enbe. Mehetünk gyalog vagy hajóval, közben végiglátogatjuk az emberiség megmaradt városait: Venis kikötőjét, Marsay dzsungelét, Kahira erődvárosát stb. Igazán egzotikus környezetet teremt a szerző ennek a poszt-apokaliptikus világnak a bemutatásával.
A második részben Du-Enben összetalálkozunk riválisainkkal, akik között bezanti pszí-mestertől kezdve mutáns harcos-ikerpáron keresztül amerikai ügynökig mindenféle szerzet akad, nem tudjuk, kiben mennyire bízhatunk. Leereszkedünk a város labirintusába, ahol a Volent Szívéig kell eljutnunk... lehetőleg elsőként. Ebben a részben a jól kitalált karakterek és az állandó bizonytalanság az érdekes - hiszen szükségünk is van a vetélytársakra a labirintus veszélyeivel szemben, ugyanakkor nem tanácsos hátat fordítani nekik.
A teljes könyv megtalálható angolul itt.