A The Entram Epic Samuel Isaacson sci-fi trilógiája, amely a XXII. században játszódik. A környezet távolról sem az űroperák fényes és optimista világa, inkább a cyberpunk jövőképére emlékeztet. Az emberiség nemrég fedezte fel a földönkívüli intelligenciát, amely azonban nem barátságos szándékú. A háttérben lappangó idegen fenyegetés miatt a történet sötét és félelmetes, olykor egyenesen horrorba hajló hangulatú. A társadalom és a politika ábrázolása inkább disztopikus, ellenfeleink részben az idegenek érdekeit szolgáló önző és gátlástalan emberek közül kerülnek ki.
Szabályrendszer
A sorozat kevés szabállyal dolgozik. Négy főjellemzőnk van: Test, Elme, Szív és Lélek, ezeknek a kezdőértékét úgy kapjuk meg, ha egy kockadobás eredményéhez 2-t (illetve a Lélek esetében 5-t) adunk. Azonban csak egy főjellemzőnk lehet 6-nál nagyobb, ha több ilyet dobtunk, akkor a többit le kell csökkentenünk 6-ra. Mivel az emberi átlag 3-4, valószínűleg ez is bőven elég lesz a kihívások legyőzéséhez. Kalandunk során a Lélek kivételével a többi főjellemzőnk növekedhet és csökkenhet, de értékük min. 2 és max. 10 lehet.
Próbadobásnál két kocka összegéhez kell hozzáadnunk a főjellemzőnket, és így meghaladni a nehézségi számot. Csatában két kockával dobunk, hozzáadjuk a saját Test értékünket, levonjuk az ellenfél Test értékét, a maradék pedig az a sebzés, amelyet a Lélek értékéből veszít. Ha ellenfelünk még él, akkor ő támad az előzőhöz hasonlóan, a sebzést mi is a Lélek értékünkből szenvedjük el. Ha valakinek a Lélek értéke 0-ra csökken, elhalálozott. Mint látható, a csaták rövidek és halálosak, jobban tesszük tehát, ha elkerüljük őket.
A kaland során tárgyakat és kódszavakat is kell gyűjtenünk.
Könyvek