Játékkönyvek a nagyvilágból

Élet a Fighting Fantasyn túl

The Legends of Skyfall sorozat

Ez a klasszikus játékkönyv-sorozat látványosan igyekszik különbözni a FF-sorozattól, vegyes eredménnyel. Kalandjaink helyszíne Skyfall világa, ahová földi telepesek egy űrhajója zuhant le évezredekkel ezelőtt. Az emberek kénytelenek voltak berendezkedni a bolygón, amely az évszázadok alatt középkori külsőt öltött. A technológia eltűnt (bár egy-egy darabja időnként felbukkan), és a helyét a mágia vette át, amelynek három iskolája van: a varázslói, a papi és a druidamágia. Történetünk idejében az emberi civilizáció központja a Doone-folyó deltavidéke, az ettől távolabb eső helyek veszedelmes vadonnak számítanak.

Mint látható, ezek a könyvek, bár alapvetően fantasy műfajúak, sci-fi elemeket is tartalmaznak. A sci-fi háttér azonban sajnos nem több puszta érdekességnél, és egyáltalán nincs megmagyarázva, miért tűnt el minden technológia, miért alakultak ki feudális államok vagy honnan kerültek elő az elfek, a törpék és a többi fantasy toposz.

Ennek ellenére a háttérvilág érdekesnek tűnik. Sajnos a sorozat nem aknázza ki az ebben rejlő lehetőséget, a könyvek fele a szokásos labirintusbeli kóborlás. Általában szabadon kalandozhatunk, tehát a történetek nem teljesen lineárisak. Ezt azonban megint csak rosszul valósították meg: a helyszínek leírásai rövidek és fantáziátlanok, ráadásul egészen egyszerűen rosszul vannak megszerkesztve, gyakran teljesen összezavarva az olvasót afelől, hogy hol is van éppen. A legtöbb helyen muszáj térképet készítenünk, hogy tájékozódni tudjunk a sok egyforma helyszín között.


Szabályrendszer

A Skyfall legegyedibb vonása az, hogy az egyszerű és gyors kockadobásokat lecserélte a hosszadalmas és macerás pénzfeldobásos módszerre. Eszerint, ha a szöveg például a "2H" utasítást tartalmazza, akkor két érmefeldobás után meg kell számolnunk, hány fejet (head) kaptunk; a "4H-T" utasításnál pedig négy feldobásnál a fejek számából le kell vonnunk az írások (tail) számát, ez lesz az eredményünk. Valószínűleg arra gondoltak a szerzők, hogy pénzérme mindig kéznél van, míg kockával nem mindenki rendelkezik - ami nyilván tévedés a játékkönyvek olvasóira nézve.

Mindenesetre három főjellemzőnk van: Tapasztalat, Életerő és Szerencse. (Mivel a Tapasztalat a harci és egyéb kalandozói képességeinket jelképezi, ugyanazt a három tulajdonságot találjuk itt, mint az FF-könyvekben.) Ezek kezdőértéke sorban 12, 20 és 10+3H-T.

Harc esetén magunknak és ellenfelünknek is kiszámolunk "4H"-t (azaz négy feldobott érméből megszámoljuk a fejeket) és az eredményt hozzáadjuk a Tapasztalatunkhoz. Ha a védekező felet meglepték, a harcértékéből az első körben "3T"-t le kell vonni. (Igen, jól látjuk, egy harci körben nyolcszor kell feldobnunk az érmét, meglepetés esetén tizenegyszer.) Akinek az összege nagyobb, eltalálta a másikat. Sebzésünk karddal 2 Életerő-pont, tőrrel 1. A harcban - ismét csak a FF-könyvekhez hasonlóan - használhatjuk a Szerencsénket is: 1 pont feláldozásával eggyel növelhetjük saját vagy eggyel csökkenthetjük az ellenfél sebzését. Mivel a kaland során is adódhatnak olyan helyzetek, amelyekből csak Szerencse elköltésével menekülhetünk, ezzel az opcióval érdemes csínján bánni.

Egy élelem elfogyasztása 4 Életerő-pontot ad vissza, ezenfelül van egy gyógyitalunk is, 3 korttyal, amelyből egy korty megivásával 8 pontot gyógyulhatunk.


Könyvek

  1. Monsters of the Marsh
  2. The Black Pyramid
  3. Mine of Torments
  4. The Garden of Madness

 

 skyf.pngskymap.png

Játékkönyvek a nagyvilágból

Leírások főleg angol nyelven megjelenő játékkönyvekről, sorozatokról.

Címkék

1980-as (36) 1990-es (14) 2010-es (36) 2020-as (25) Aaron Emmel (1) ACE Gamebooks (7) Adam Carter (3) Andrew Chapman (1) A Ghostly Time Travelling Game Book (3) A Road Less Traveled (4) Ben Dever (1) Blood Sword (6) C. Aaron Kreader (1) Car Wars (1) Creede & Sharleen Lambard (1) Cretan Chronicles (4) D. L. Lewis (3) dark fantasy (9) Dave Morris (21) David Honigmann (4) David Konkol (1) David Lowrie (5) David Sharrock (2) David Tant (5) David Velasco (1) David Walters (3) Demons Bane (3) DestinyQuest (5) Destinys Role (4) Eternal Champions (3) Fabled Lands (8) Falcon (7) fantasy (79) Fatemaster (1) Flint Dille (1) Gary Gygax (1) Golden Dragon (1) Graham Plowman (1) Herman S. Skull (3) hétköznapi (1) horror (7) J. H. Brennan (1) James A. Hirons (1) Jamie Thomson (28) Jeffrey Dean (4) Joe Dever (5) Joe Ward (1) John Butterfield (4) Jonathan Green (7) Jon Sutherland (1) Joseph Daniels (4) K. J. Shadmand (1) Literally Immersive Gamebooks (1) Lone Wolf (6) Mark Lain (4) Mark Smith (15) Martin Charbonneau (1) Martin Noutch (4) Michael J. Ward (5) Midnight Legion (1) mitológia (5) Oliver Johnson (7) paródia (5) Paul Gresty (2) Paul Vernon (1) Philip Parker (4) politikai (2) Portsrood Protectors (2) Real Life Gamebooks (1) Sagard the Barbarian (1) Sagas of the Demonspawn (1) Samuel Isaacson (7) sci-fi (26) Scott Haring (1) Shadow Thief (4) Simon Farrell (1) Simon Wiese (1) sorozat (28) steampunk (6) Steam Highwayman (4) Steve Jackson (1) Swen Harder (1) The Cluster of Echoes (5) The Entram Epic (4) The Legends of Skyfall (5) thriller (6) Tolkien Quest / Middle-Earth Quest (1) történelmi (1) Two-Fisted Fantasy (3) Victoria Hancox (5) Vincent Lazzari (1) Virtual Reality / Critical IF (5) VulcanVerse (1) W. G. Armintrout (1) Wayne F. Densley (1) Way of the Tiger (9) Woven Paths (2) Yve Newnham (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása