szerző: James A. Hirons
eredeti megjelenés: 2020-21
terjedelem: 151-410 fejezetpont
műfaj: fantasy, horror, hétköznapi
Ez a kissé szájbarágós című sorozat James A. Hirons játékkönyv-sorozata, amely egyelőre három könyvből áll.
Szabályrendszer
A szabályok meglehetősen egyszerűek. Alapvetően két főjellemzőnk van: az Elevenség, amely megmutatja, mennyire vagyunk jók a harcban, és az Állhatatosság, amely az életerőnknek felel meg. Az Elevenség kezdőértéke 2 vagy 3, az Állhatatosságé 10. Amennyiben harcra kerül a sor, egy kockadobás eredményét kell hozzáadnunk Elevenségünkhöz, majd hasonlóképpen kell eljárnunk ellenfelünknél, és akinek az összértéke nagyobb, 1 vagy 2 pontot sebzett az ellenfelén.
First Year at High School
A sorozat első kötete 152 fejezetpontból áll, és egy középiskolás diák, Jack első évét követi végig. A célunk, hogy beilleszkedjünk az iskolába és megtaláljuk a helyünket, miközben az (amerikai) kamaszok életének tipikus eseményei történhetnek meg velünk: tanulás, dráma, verekedés, iskola csínyek, sport, lányok és így tovább.
Paranormal Hero
A második kötet még mindig elég rövid (151 fejezetpontos), ám egy izgalmas horrortörténetet ígér. Egy paranormális képességekkel született főhőssel játszunk, aki megtanulta, hogy elrejtse az adottságait az irigy és hitetlen külvilág elől. Kapunk egy harmadik főjellemzőt, az Akaratot, amely az ijesztő jelenségekkel szembeni ellenállásunkat mutatja, kezdőértéke 6. Ezenfelül választhatunk három különleges képességet a következő hat közül: Szellemlátás (képesek vagyunk látni a szellemeket), Varázsvessző (bizonyos tárgyak segítségével meg tudunk találni dolgokat), Szellemhallás (halljuk a szellemeket), Jövőbelátás (képeket látunk a közeljövőből), Telekinézis (tárgyakat mozgathatunk az akaratunkkal) és Autometria (tárgyakat megérintve rengeteg információhoz jutunk).
A háttértörténet szerint 1934-ben járunk, és egy Crowley nevű vidéki kisvárosban élünk egy régiségbolt tulajdonosaként. Keresetkiegészítésként néha a képességeinkkel segítünk olyanoknak, akik elvesztették rokonaikat vagy tárgyaikat. Hónapokkal ezelőtt különös esemény történt: a közeli templom bezárt, a lelkészt és a templomszolgát azóta nem látták - a szóbeszéd szerint rejtélyes betegség gyötri őket. Azután emberek kezdenek eltűnni, ami miatt sokan sorozatgyilkosra gyanakszanak. Telefonon sikerül kapcsolatba lépnünk a lelkész feleségével, aki biztosít minket arról, hogy minden rendben, sőt meghív minket estére a házukba. A hatodik érzékünk veszélyt jelez, ám ennek ellenére elindulunk az eset felderítésére.
The Druids of Pneuma
A harmadik kötet szinte mindenben eltér az előzőektől. Egyrészt háromszor akkora terjedelmű, mint az előzőek, másrészt egy részletesen kidolgozott fantasy világon játszódik, amelyet a szerző - saját közlése szerint - több évtizeden keresztül csiszolt. Különleges szabályok nincsenek. Sajnos a történetről nem sok derül ki azon kívül, hogy egy Pneuma nevű világban játszódik, amelyet egy rég elfeledettnek hitt ellenség fenyeget. Ezért három bátor druidát küldenek ki, hogy szembenézzenek a veszéllyel - ezek egyike vagyunk mi, Elder Walraven.