Játékkönyvek a nagyvilágból

Élet a Fighting Fantasyn túl

Straight to Hell

szerző: David Lowrie
eredeti megjelenés: 2020
terjedelem: 666 fejezetpont
műfaj: horror

hellsc.jpg

Fülszöveg

Ebben a könyvben Ulrac De-Villiers parancsnok vagy. Tapasztalt keresztesnek számítasz már 20 éve, akit egyaránt félnek a karja és a hite ereje miatt. Az Egy Igaz Isten katonája vagy, és egész életedben az Egy Igaz Egyház védelméért küzdöttél. Semmi nincs, amit ne lennél hajlandó megtenni az egyházért, és rengeteg kegyetlenséget követtél már el Isten nevében. Számodra ezek szükségszerű dolgok, és úgy hiszed, hogy az ima és a hited megtisztítanak a bűnöktől.

Isten evilági hangja egy rendkívül fontos küldetéssel bízott meg az egyház védelmében. Így kerültél a nyolcadik kontinens egy eldugott sarkának csatamezejére az irányításod alatt álló kis csapattal. Ez az ügy nem csupán a világot fenyegeti, hanem magát a kozmoszt, sőt a Mennyországot is. Az elmúlt eónok során a jó és a gonosz közötti harc jobbára ügynökökön keresztül történt, mivel a Menny és a Pokol közvetlen összecsapása egyszer már a valóság szétszakításával fenyegetett.

Ebben az új játékkönyvben te hozod a döntéseket és te döntöd el, hogyan próbálod megakadályozni a Pokolsík Démonurait abban, hogy elözönöljék a világodat. Egy ceruzával, két dobókockával és sok-sok papírral felszerelkezve kell túlélned az utazást a Pokolsíkra és talán megmentened a világot.


A könyvről

David Lowrie e könyve a Hellscape sorozat 1. és eddigi egyetlen kötete, amely ugyanazon a világon játszódik, mint a Shadow Thief. Ezúttal is magánkiadásról van szó, a szerző illusztrációival.


Szabályrendszer

A szabályok a Shadow Thief szabályaihoz hasonlók. A hat ottani főjellemzőn kívül itt még van egy Hit jellemzőnk is, amelynek értéke 13-ról indul, és ha nullára csökken, akkor csúnya dolgok történnek velünk.

A rendes harci szabályok mellett lehetőségünk van összetettebb és realisztikusabb harcrendszer alkalmazására is. Ehhez egy teljes szerepjátékos kockagyűjteményre van szükségünk. Ilyenkor a csata elején meg kell határoznunk, ki kezdeményez (Harci tudás + 1k10). A támadó a Harci tudása + Állóképesség + 2k6 összeget hasonlítja össze a védő Ügyesség + Állóképesség + 2k6 összegével. Ha a támadó nem talált, akkor is veszít 1 pontnyi Állóképességet, így a fáradtsággal egyre rosszabbodik a harcértéke is. Találat esetén még össze kell vetnünk a két ellenfél Erő + 1k10 összegét, majd ennek megfelelően egy táblázatból kinéznünk, hogy melyik főjellemzőjéből és mennyit veszít.

Ezen kívül vannak még szabályok az üldözésre. Amennyiben menekülünk valami elől, ki kell dobnunk 2k6-al, hogy hány másodperc előnyünk van. Ezután összevetjük a két fél Ügyesség + Állóképesség + 1k20 összegét. Ha az ellenfélé magasabb, a különbséggel csökken az előnyünk, ellenkező esetben növeljük a távolságot. Ha elértük a megadott különbséget, akkor a támadónk nyomunkat veszíti. Amennyiben ez még nem történt meg, akkor veszítünk 2 pont Kitartást és újra dobunk.


Háttértörténet

Egyházunk feje, a Legszentebb Zacatecas parancsára utazunk csapatunkkal a nyolcadik kontinensre, ahol a hírek szerint egy portál nyílt egyenesen a Pokolba, elnyeléssel fenyegetve egész világunkat. A fagyos északi kontinensen utazva az egyik felderítőnk sebesülten és tébolyultan tér vissza. Miután megadtuk neki a kegyelemdöfést, elindulunk arra, amerről jött, és hamarosan rá is találunk egy piramis alakú ördögi szerkezetre, amely a portált üzemelteti. Körülötte kultisták, a nyílásból pedig démonok közelednek...


Játékmenet

A Hellscape-sorozatban a Poklot fogjuk bejárni, amely 13 szintre oszlik. Mindegyik szint egy-egy bűn tematikája köré szerveződik. A szerző saját bevallása szerint többféle témát igyekezett körüljárni, pl. hol van a jó és a rossz közötti határ, mit tenne egy vallásos ember a pokol kellős közepén stb.

A könyvben gyakran fogunk különböző démonokkal és elátkozott lelkekkel találkozni, és bár a harcok egy része elkerülhető, nagy az esélye annak, hogy valamilyen brutális véget érünk. Mindezek miatt a könyv erős idegzetűeknek ajánlott.

 

hellsc2.jpg

Játékkönyvek a nagyvilágból

Leírások főleg angol nyelven megjelenő játékkönyvekről, sorozatokról.

Címkék

1980-as (36) 1990-es (14) 2010-es (36) 2020-as (25) Aaron Emmel (1) ACE Gamebooks (7) Adam Carter (3) Andrew Chapman (1) A Ghostly Time Travelling Game Book (3) A Road Less Traveled (4) Ben Dever (1) Blood Sword (6) C. Aaron Kreader (1) Car Wars (1) Creede & Sharleen Lambard (1) Cretan Chronicles (4) D. L. Lewis (3) dark fantasy (9) Dave Morris (21) David Honigmann (4) David Konkol (1) David Lowrie (5) David Sharrock (2) David Tant (5) David Velasco (1) David Walters (3) Demons Bane (3) DestinyQuest (5) Destinys Role (4) Eternal Champions (3) Fabled Lands (8) Falcon (7) fantasy (79) Fatemaster (1) Flint Dille (1) Gary Gygax (1) Golden Dragon (1) Graham Plowman (1) Herman S. Skull (3) hétköznapi (1) horror (7) J. H. Brennan (1) James A. Hirons (1) Jamie Thomson (28) Jeffrey Dean (4) Joe Dever (5) Joe Ward (1) John Butterfield (4) Jonathan Green (7) Jon Sutherland (1) Joseph Daniels (4) K. J. Shadmand (1) Literally Immersive Gamebooks (1) Lone Wolf (6) Mark Lain (4) Mark Smith (15) Martin Charbonneau (1) Martin Noutch (4) Michael J. Ward (5) Midnight Legion (1) mitológia (5) Oliver Johnson (7) paródia (5) Paul Gresty (2) Paul Vernon (1) Philip Parker (4) politikai (2) Portsrood Protectors (2) Real Life Gamebooks (1) Sagard the Barbarian (1) Sagas of the Demonspawn (1) Samuel Isaacson (7) sci-fi (26) Scott Haring (1) Shadow Thief (4) Simon Farrell (1) Simon Wiese (1) sorozat (28) steampunk (6) Steam Highwayman (4) Steve Jackson (1) Swen Harder (1) The Cluster of Echoes (5) The Entram Epic (4) The Legends of Skyfall (5) thriller (6) Tolkien Quest / Middle-Earth Quest (1) történelmi (1) Two-Fisted Fantasy (3) Victoria Hancox (5) Vincent Lazzari (1) Virtual Reality / Critical IF (5) VulcanVerse (1) W. G. Armintrout (1) Wayne F. Densley (1) Way of the Tiger (9) Woven Paths (2) Yve Newnham (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása