Játékkönyvek a nagyvilágból

Élet a Fighting Fantasyn túl

DestinyQuest sorozat

 "A játékkönyvek Diablója" - írta valaki a DestinyQuest Infinite (a sorozat böngészőben játszható változata) oldalán, és joggal. Ugyanis az összes játékkönyv közül Michael J. Ward DestinyQuest sorozata hasonlít leginkább egy videojátékra. A szerző célja, amint azt a sorozat honlapján elmondja, az volt, hogy egyfajta hibridet alkosson, egy papíron játszható számítógépes szerepjátékot, ahol a játékos tárgyakat gyűjthet, szörnyekkel harcolhat és teljesen személyre szabhatja a karakterét. Úgy tűnik, sikerült mindkét játékfajta híveit megnyernie magának, hiszen a sorozatnak az évek során masszív rajongótábora alakult ki, és sokan a játékkönyvek csúcsának tartják a DestinyQuest-könyveket.

A sorozatban eddig 4 könyv jelent meg, ezek mind vaskos, 500-700 oldalas kötetek, egész oldalas belső illusztrációk nélkül.


Szabályrendszer

Kezdjük talán a könyvek egyedi szerkezetével. Minden DestinyQuest könyv néhány fejezetre van osztva, a fejezetek a háttérvilág, Valeron egy-egy-régiójában játszódnak. A fejezetekhez színes térkép is jár, rajta szimbólumokkal és fejezetszámokkal. A szimbólumok az adott helyszínen található küldetés nehézségét jelzik, a következőképpen:

  • a standard küldetések közül a zöldek a legkönnyebbek, utánuk a narancs, a kék, majd végül a piros színnel jelzett küldetések jönnek;
  • a legendás szörnyek legyőzése nyilván igen nehéz feladat;
  • a falvak, városok pihenési, vásárlási lehetőséget és kisebb küldetéseket adnak;
  • a boss szörny legyőzése a fejezet végpontja, ez a feltétele annak, hogy a játékos továbbléphessen a következő szintre (fejezetre).

A játékos teljesen szabadon döntheti el, hogy egy-egy fejezeten belül milyen sorrendben vállal küldetéseket, és nem is kell mindegyiket megcsinálnia. Értelemszerűen tanácsos sorrendben haladni az egyre nehezebb küldetésekkel, különben könnyen ott hagyhatja a fogát. A küldetések - mint maguk a könyvek is - meglehetősen harcorientáltak. Ellenfeleink legyőzésekor tárgyakat választhatunk jutalmul, amelyekkel felszerelhetjük hősünket.

A könyveknek van egy fő története, az egyes fejezetek kipipálásával ennek megoldásához jutunk egyre közelebb.

Főhősünknek öt jellemző értéke van, ezek: sebesség, testi erő, mágia, páncél és életpontok. Alapból mindegyik 0, kivéve az életpontot, amelynek értéke 30. Jellemzőink értékét tárgyakkal növelhetjük. Karakterlapunkon 7 hely van a testünkön viselt tárgyaknak (fej, köpeny, kesztyű, bal kéz, jobb kéz, törzs, láb), plusz lehet még talizmánunk, nyakláncunk és gyűrűnk, ezen kívül pedig van egy hátizsákunk, benne 5 hellyel, illetve egy erszényünk az aranyainknak.

A minél erősebb tárgyak megszerzése tehát elengedhetetlen és egyben a karakter fő fejlődési lehetősége. A tárgyak nem csupán egy vagy több jellemzőnket növelik, hanem különleges képességet is adhatnak. Mindegyik könyv különleges képességek tucatjait tartalmazza, ezek listája apró betűvel is 9-10 oldalon át tart. A legtöbb képesség a harcban segít. A játék lényege tehát, hogy a karakterünket minél erősebb kombóval fegyverezzük fel.

Karakterünk átlagos kalandorként indul, ám idővel felveheti a 3 "út" (karakterkaszt) egyikét, azaz harcos, zsivány vagy mágus lehet belőle. Később, még több tapasztalattal választhat egy karriert is, ezek könyvenként változnak. Az utak és a karrierek meghatározzák, milyen különleges képességeink lehetnek. A tárgyakkal együtt ezek elképesztő variációs lehetőséget adnak karakterünk személyre szabására.

Amennyiben harcra kerül sor, először 2 kockával dobunk magunknak és az ellenfélnek is, hozzáadva a sebesség értékét. A nagyobb eredményű harcosnak sikerült eltalálnia a másikat, dobhat 1 kockával, hozzáadva a testi erő vagy a mágia képességét (a karakternél nyilván azt érdemes, amelyik nagyobb, a szörnyeknél csak az egyik van megadva), ebből levonja az ellenfél páncél értékét. Az eredmény a sebzés, amelyet az életpontokból kell levonni. Ezután új harci kör kezdődik. Ezt az egyszerű rendszert színesítik a különleges képességek, amelyekkel általában ellenfeleink is rendelkeznek. Az erősebb szörnyek például automatikusan sebeznek rajtunk a kör végén vagy valamelyik jellemzőnket csökkentik a harc idejére.

A rendszer annyiban is a videojátékokra hasonlít, hogy a harc végén automatikusan felgyógyulunk, illetve ha meghaltunk, nem kell elölről kezdenünk a könyvet, elég visszamennünk a főtérképre és választhatunk új küldetést.


Könyvek

  1. The Legion of Shadow
  2. The Heart of Fire
  3. The Eye of Winter's Fury
  4. The Raiders of the Dune Sea
  5. The Edge of Time (tervezett)

 

dq.jpg

dq_hero.png

Játékkönyvek a nagyvilágból

Leírások főleg angol nyelven megjelenő játékkönyvekről, sorozatokról.

Címkék

1980-as (36) 1990-es (14) 2010-es (36) 2020-as (25) Aaron Emmel (1) ACE Gamebooks (7) Adam Carter (3) Andrew Chapman (1) A Ghostly Time Travelling Game Book (3) A Road Less Traveled (4) Ben Dever (1) Blood Sword (6) C. Aaron Kreader (1) Car Wars (1) Creede & Sharleen Lambard (1) Cretan Chronicles (4) D. L. Lewis (3) dark fantasy (9) Dave Morris (21) David Honigmann (4) David Konkol (1) David Lowrie (5) David Sharrock (2) David Tant (5) David Velasco (1) David Walters (3) Demons Bane (3) DestinyQuest (5) Destinys Role (4) Eternal Champions (3) Fabled Lands (8) Falcon (7) fantasy (79) Fatemaster (1) Flint Dille (1) Gary Gygax (1) Golden Dragon (1) Graham Plowman (1) Herman S. Skull (3) hétköznapi (1) horror (7) J. H. Brennan (1) James A. Hirons (1) Jamie Thomson (28) Jeffrey Dean (4) Joe Dever (5) Joe Ward (1) John Butterfield (4) Jonathan Green (7) Jon Sutherland (1) Joseph Daniels (4) K. J. Shadmand (1) Literally Immersive Gamebooks (1) Lone Wolf (6) Mark Lain (4) Mark Smith (15) Martin Charbonneau (1) Martin Noutch (4) Michael J. Ward (5) Midnight Legion (1) mitológia (5) Oliver Johnson (7) paródia (5) Paul Gresty (2) Paul Vernon (1) Philip Parker (4) politikai (2) Portsrood Protectors (2) Real Life Gamebooks (1) Sagard the Barbarian (1) Sagas of the Demonspawn (1) Samuel Isaacson (7) sci-fi (26) Scott Haring (1) Shadow Thief (4) Simon Farrell (1) Simon Wiese (1) sorozat (28) steampunk (6) Steam Highwayman (4) Steve Jackson (1) Swen Harder (1) The Cluster of Echoes (5) The Entram Epic (4) The Legends of Skyfall (5) thriller (6) Tolkien Quest / Middle-Earth Quest (1) történelmi (1) Two-Fisted Fantasy (3) Victoria Hancox (5) Vincent Lazzari (1) Virtual Reality / Critical IF (5) VulcanVerse (1) W. G. Armintrout (1) Wayne F. Densley (1) Way of the Tiger (9) Woven Paths (2) Yve Newnham (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása